یک کلینیک بیماری های حاد ریوی برای مقابله با کرونا طی ۶ روز در منطقه ۵ تهران ساخته شد.

ساخت ۶ روزه کلینیک تشخیص کرونا در غرب تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ظهر پنج شنبه مراسم افتتاح کلینیک درمانی بیماری‌های حاد ریوی با حضور شهردار منطقه ۵ و تعدادی از مقامات شهرداری و نیز مسئولان کمپین نفس که سازنده این کلینیک بود، برگزار شد.
این درمانگاه که زمین آن توسط شهرداری تهران تأمین شده است، در مجاورت بیمارستانابن سینا در بلوار آیت الله کاشانی قرار دارد و با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در عرض ۶ روز توسط کمپین نفس راه اندازی شده است. مراجعان در این درمانگاه مورد پایش بیماری‌های ریوی و کرونا قرار می‌گیرند و در صورتی که نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان ابن سینا منتقل خواهند شد و در صورتی که نیاز به مشاوره درمانی و پزشکی داشته باشند این کار به وسیله پزشک مستقر در این درمانگاه انجام خواهد شد.

در مراسم افتتاح این درمانگاه، فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه تمام ظرفیت شهرداری تهران در خدمت مقابله با کرونا و ستاد تشکیل شده در این زمینه است گفت: از بخش خصوصی که در ساخت این درمانگاه نقش مهمی داشت و تمامی کارهای اجرایی را انجام داد متشکرم. این موفقیت نشان می‌دهد اگر برخی محدودیت‌های اداری وجود نداشته باشد می‌توان با سرعت و هماهنگی بیشتری فعالیت کرد و امیدوارم از این تجربه‌ها برای اصلاح برخی روال‌های اداری استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداران مناطق و نواحی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند تمام تلاش خود را معطوف به این کرده اند که بحران کرونا کنترل شود. همه همدل شده ایمتا شهر و کشور از این بحران خارج شود و شهرداری هم با هدایت ستاد مقابله با کروناتمام توان خود را برای این منظور بسیج کرده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به کمپین هم نفس و فعالیت بخش خصوصی در ساخت این درمانگاه اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی توان و ظرفیت بالایی برای فعالیت در این زمینه دارد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آنها بتوانند از این ظرفیت برای مقابله با کرونا استفاده کنند.

همچنین زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: تمام توان شهرداری به عنوان بزرگترین خدمات دهنده در شهر تهران بر این است که شهروندان کمتر در شهر تردد کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود و بتوانیم از این بحران عبور کنیم. تمام بخش‌های شهرداری هم اکنون در حال تلاش و فعالیت برای تحقق این هدف است که همانا از سوی ستاد مقابله با کرونا برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

وی افزود: مردم باید بدانند که ماندن در خانه انتخابی است که برای زندگی و مقابله با مرگ است و اگر ما می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم رمز آن ماندن در خانه و قطع زنجیره‌های انتقال است و باید برای رسیدن به این هدف باید هم افزایی کنیم.

پدرام سلطانی هم در این مراسم به عنوان مدیر کمپین هم نفس نیز با تاکید بر ظرفیت بالای بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی در ایران می‌تواند مانند بخش خصوصی کشورهای پیشرفته فعال و منشأ خدمات باشد همچنان که می‌بینید این مرکز درمانی را در عرض شش روز ساخت و افتتاح کرد. اما برخی محدودیت‌ها و موانع و تنگ نظری‌ها مانع تحرک بخش خصوصی است که امیدوارم روزی این محدودیت‌ها و موانع برطرف شود.

آرش انیسیان رئیس بیمارستان ابن سینا که این درمانگاه در مجاورت آن ساخته شده است نیز در این مراسم با تشکر از مساعدت شهرداری تهران و کمک بخش خصوصی برای ساخت این درمانگاه گفت: این درمانگاه می‌تواند روزانه به ۳۰۰ مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه دهد و در صورتی که بیماری نیاز به بستری داشته باشد به بیمارستان ابنسینا منتقل خواهد شد و اگر نیاز به دارو و یا مشاوره درمانی داشته باشد این کار در همین درمانگاه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در عرض ۶ روز ساخته شده است و این نشان از توان اجرایی بالای بخش خصوصی دارد. اگر در چین می‌توانند بیمارستان هزار تخت خوابی را در عرض ده روز بسازند به خاطر داشتن قطعات آماده است ما در این جا این درمانگاه را از صفر تا صد در عرض ۶ روز ساختیم و دو روز هم برای طراحی آن در نظر گرفته بودیم.//مهر