عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادعاهای آمریکا در خصوص کمک به ایران برای مقابله با کرونا را نوعی ریاکاری دانست و تاکید کرد که باید بر توان داخلی کشور تکیه کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد همتی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت بعثت رسول اکرم (ص) در خصوص غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای ارسال کمک های دارویی و پزشکی به ایران جهت مقابله با کرونا، گفت: آمریکا حتی قبل از ویروس کرونا هم ریا کاری خاصی در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی داشت چرا که اعلام می‌کرد حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایران تحریم نبوده اما از طرف دیگر با استفاده از ترفندهای مختلف دسترسی ایران به این اقلام را محدود می‌کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه‌های و مبادلات بانکی ایران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود است، ادامه داد: آمریکا تمامی شرکت‌های بین المللی را که با ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی همکاری داشته‌اند، تحت فشار قرار داده تا از این جهت ایران را محدود کند. بنابراین دارو و تجهیزات پزشکی عملا در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه ادعاهای آمریکا در خصوص کمک به ایران برای مقابله با کرونا نوعی ریا کاری است، افزود: حرف‌های آمریکا در سطح بین الملل با عملش یکی نبوده و همواره برای خلاف گفته‌های خود عمل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایران نباید به حرف‌ها و وعده‌های آمریکا در خصوص ارسال محموله‌های دارویی و تجهیزات پزشکی امید داشته باشد، اظهار کرد: اساس کار باید تکیه بر توان داخلی باشد. از ابتدای تحریم‌ها مجلس شورای اسلامی، دولت و نهادهای ذی‌ربط نیز همین سیاست را دنبال کرده اند و خوشبختانه امروز هم با تکیه بر توان داخلی فشارها و تحریم‌ها را خنثی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به بازدیدها و گزارش‌های مختلف، بسیاری از کارخانه‌ها تولیداتشان را به سمت وسایل بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا برده و کمبودهای کشور را برطرف کرده‌اند. امیدواریم با همکاری پزشکان، پیراپزشکان و مردم بتوانیم از تولیدات داخلی کشورمان که استاندارد هم بوده استفاده کنیم.