نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه اختلاف میان امارات و عربستان تجهیزات نظامی سعودی را در مسیر رسیدن به نیروهای منصور هادی در استان البیضاء توقیف کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیروهای یمنی مورد حمایت امارات روز شنبه تجهیزات نظامی عربستان را که در مسیر رسیدن به دست نیروهای دولت «منصور هادی» (رئیس جمهور مستعفی یمن مقیم ریاض) در استان البیضاء در مرکز یمن بود، توقیف کردند.

یک مقام نظامی دولت منصور هادی گفت: «نیروهای شورای انتقالی جنوبی که مورد حمایت امارات هستند، جلوی ارسال تجهیزات نظامی عربستان را در منطقه نظامی شهر یافع در استان لحج در جنوب یمن گرفتند و آن را توقیف کردند».

این مسئول دولت منصور هادی که خواست نامش فاش نشود گفت: «تجهیزات عربستان در مسیر رسیدن به دست نیروهای دولتی برای کمک به آنها در درگیری‌های شدید استان البیضاء با نیروهای جنبش الحوثی بوده است».

به گزارش خبرگزاری آناتولی به گفته مقام نظامی دولت مستعفی یمن این تجهیزات شامل قریب به بیست دستگاه خودروی زرهی و نظامی بوده است، اما شورای انتقالی هنوز در این باره خبری نداده است.

استان البیضاء این روزها شاهد درگیری شدیدی است که با حمله نیروهای دولت هادی به مواضع نیروهای دولت نجات ملی یمن در چند شهر این استان به اوج رسیده است.

در ادامه عمیق‌تر شدن تنش‌ها در جنوب یمن و به خصوص در شهر عدن پایتخت خودخوانده دولت مستعفی منصور هادی نیز نیروهای وابسته به امارات اعلام کردند، هر هواپیمایی را که تابع مقررات بسته بودن حریم هوایی این شهر نباشد، خواهند زد. 

پس از آنکه عربستان ده‌ها نظامی آموزش‌دیده در کشورش را از طریق هوایی به عدن واقع در جنوب یمن منتقل کرد، شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات حریم هوایی و ورودی‌های دریایی این شهر را بسته اعلام کرد.

مناطق مختلف یمن نیز طی چند روز گذشته شاهد تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش است و این در حالی است که آنها از دعوت دبیر کل سازمان ملل به توقف درگیری‌ها برای تمرکز تلاش‌ها بر مقابله با کرونا استقبال کرده بودند.

یمن هنوز هیچ مورد ابتلا به کرونا را گزارش نداده است، اما سازمان ملل نسبت به عواقب شیوع احتمالی ویروس کرونا در این کشور با توجه به وضعیت تقریبا به طور کامل فروپاشیده نظام بهداشتی این کشور هشدار داده است.

مداخله نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ بدترین بحران انسانی دنیا را برای این کشور رقم زده و موجب شده است که ۸۰ درصد از شهروندان یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز داشته باشند.