مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، «دونالد ترامپ» را به سوءمدیریت همزمان با شیوع کرونا متهم کرد و هشدار داد که هزاران آمریکایی به‌خاطر بی‌کفایتی و خیانت «ئیس جمهور» خواهند مرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از نیویورک تایمز، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در دولت اوباما، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی این کشور را به سوءمدیریت همزمان با شیوع کرونا متهم کرد.

به گفته رایس، سوءمدیریت ترامپ باعث خواهد شد تا هزاران آمریکایی در جنگ با این بیماری قربانی شوند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفته است که در مورد شیوع ویروس کرونا، دولت ترامپ برنامه یا دستورالعمل جنگی مقابله با همه‌گیری تهیه شده توسط دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا را کنار گذاشته است و یکی از دفاتر شورای امنیت ملی که به صدور هشدارهای اولیه تخصیص یافته بود منحل کرد و هشدارهای جوامع اطلاعاتی درخصوص قریب الوقوع بودن همه‌گیری جهانی را نادیده گرفت.

این مقام آمریکایی در انتقاد از ترامپ گفته است که او مدام به‌دنبال کاهش بودجه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مؤسسه ملی سلامت و واحدهای مهم وزارت بهداشت آمریکا بود و دو ماه حیاتی پیش از شیوع ویروس در آمریکا را از دست داد.

سوزان رایس گفت: ترامپ «هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کند» و به غلط دولت‌های قبلی، استیضاح، فرمانداران، کارکنان بخش بهداشت و درمان و کشور چین را مقصر جلوه می‌دهد. ترامپ همچنان خود را در مرکز توجهات نگه‌داشته، هر روز جامعه را فریب می‌دهد و با متخصصان امور بهداشت و درمان مخالفت می‌کند. او در میدان جنگ سردرگمی ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد و سیاست‌های ترامپ در جریان شیوع کرونا، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: از همه بدتر این‌که ترامپ مدعی است که هدفش محدود کردن قربانیان به ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر است، عددی که از شمار تمام آمریکایی‌های کشته‌شده در جنگ‌های بعد از سال ۱۹۴۵ بیشتر است. از سویی فرمانده جنگ باید ملت را برای هدفی مشترک متحد کند اما ترامپ جنگلی به راه انداخته که در آن هر کس برای خودش کار می‌کند؛ تا آنجا که رقابت ایالت‌ها برای تصاحب تجهیزات پزشکی، بهای این کالاها را به شدت افزایش داده است.

مشاور سابق اوباما در پایان تاکید کرد که هزاران آمریکایی به‌خاطر بی‌کفایتی و خیانت «رئیس جمهور دوران جنگ» به‌شکلی غیرضروری خواهند مرد، پس بگذارید خودمان را گول نزنیم. تا زمانی که فرماندهی آمریکا تغییر نکند، محکوم به نبرد به همراه رئیس جمهوری هستیم که در حال حاضر داریم.