ایرنا- جو بایدن داوطلب اصلی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به انصراف برنی سندرز از ادامه این رقابت‌ها گفت: سندرز سیاستمداری نادر است و جنبش او امروز همچون گذشته، قدرتمند است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در بیانیه روز چهارشنبه بایدن آمده است: امروز، سناتور سندرز اعلام کرد که فعالیت انتخاباتی خود را متوقف کرده است. برنی قلب و روح خود را نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری ، بلکه به علل و مسائلی قرار داده است که در طول دهه‌ها با زندگی او بوده‌اند.

وی افزود: می‌دانم که این تصمیم، برای وی چقدر دشوار بود و برای میلیون ها هوادار وی به ویژه رای دهندگان جوانی که از برنامه‌های مترقی که او در رقابت‌ها، الهام و انرژی گرفته و وارد سیاست شده اند، چه سخت است.

معاون اول باراک اوباما ادامه داد: برنی در سیاست، کاری نادر انجام داده است. او فقط یک کارزار سیاسی را اجرا نکرده است. او جنبشی ایجاد کرده است و اشتباه نکنید، معتقدم که این حرکتی است که امروز به اندازه دیروز قدرتمند است. این یک چیز خوب برای ملت و آینده ما است.

بایدن با تاکید بر اینکه «سناتور سندرز و حامیانش گفت‌وگو در آمریکا را تغییر داده‌اند»، گفت: موضوعاتی چون نابرابری درآمدی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی، تغییر اوضاع، دانشگاه رایگان، رهایی دانشجویان از بدهی خردکننده وام‌های دانشجویی که مورد توجه اندکی قرار گرفته‌اند، یا امید کمی برای آن بود، اکنون در مرکز بحث سیاسی قرار دارند.

وی افزود: اینها فقط چند مورد از موضوعاتی است که برنی و هوادارانش به آنها پرداخته‌اند و در حالی که من و برنی ممکن است در مورد چگونگی رسیدن به آنها توافق نداشته باشیم اما در مورد هدف نهایی برای این موضوعات و موارد دیگر توافق داریم.

داوطلب دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: اما من بیش از هر موضوع یا مجموعه‌ای از مسائل، می خواهم درباره برنی به خاطر داشتن صدای قدرتمند برای آمریکایی منصف‌تر و عادلانه‌تر صحبت کنم.

بایدن اضافه کرد: این صداهایی چون برنی است که به ما اجازه نمی‌دهد فقط آنچه را که هست، بپذیریم و اجازه نمی‌دهد آنچه را که در کشور ما اشتباه است، تغییر ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: برنی به خاطر وعده‌های پرشور خود در موضوعاتی که به آنها اهمیت می‌دهد، اعتبار زیادی به دست آورد اما او اعتبار کافی برای بودن صدایی را ندارد که همه ما را وادار ‌سازد در آینه نگاه سختی بیندازیم و بپرسیم آیا به اندازه کافی عمل کرده ایم.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا، اظهار کرد: در حالی که کارزار انتخاباتی سندرز به حالت تعلیق درآمده است، تاثیر آن در این انتخابات و انتخابات آینده برتری دارد. ما به بحران موجود تغییرات آب و هوایی خواهیم پرداخت و با نابرابری درآمد در کشور خود مقابله خواهیم کرد.

بایدن تاکید کرد: ما مطمئن خواهیم شد که مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه و در دسترس همه آمریکایی‌ها باشد. ما آموزش و پرورش در دانشکده‌های عمومی و دانشگاه‌های خود را رایگان خواهیم کرد. ما بار بدهی دانشجویان را کاهش خواهیم داد و از همه مهمتر، ما دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در این لحظه، ما در بحران بی‌سابقه‌ای در تاریخ آمریکا هستیم. در سراسر کشور ترس و درد و رنج فراوانی وجود دارد. همچنین داستان‌های گفته نشده زیادی از قهرمانی پرستاران، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پزشکان، امدادگران، کارگران فروشگاه‌های مواد غذایی، رانندگان کامیون‌ها و بسیاری دیگر در خط مقدم این بحران(کرونا) وجود دارد که زندگی خودشان را برای بقیه ما در معرض خطر قرار می‌دهند. اگر قبلاً آن را نمی‌دانستیم، اکنون آن را می‌شناسیم؛ این ستون فقرات ملت ما است.

نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: نخستین کار ما اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با بحرانی است که سلامت عمومی را تهدید می‌کند و کمک به درآمد کارگران آمریکایی است.

بایدن افزود: اما ما همچنین نیاز داریم آنچه را که باید در این کشور ترمیم و تغییر دهیم، مورد بررسی قرار گیرد. بسیاری از بزرگترین شکاف‌ها در شبکه‌های تامین اجتماعی عیان شده‌اند، از خدمات درمانی گرفته تا مرخصی استعلاجی و یک سیستم گسترده‌تر و جامع‌تر از مزایای بیکاری. ما باید به این موارد بپردازیم.

وی ادامه داد: همانگونه که باید به بازسازی زیرساخت‌های کشورمان بپردازیم و همه ما می دانیم، زمان در حال گذر است و وقتی برای هدر دادن در مبارزه با بحران آب و هوایی نداریم.

داوطلب ریاست جمهوری آمریکا خطاب به سندرز و همسرش گفت: ما می‌دانیم این (تصمیم) چقدر سخت است. شما منفعت ملت و لزوم شکست دونالد ترامپ را بیش از هر چیز دیگری قرار داده‌اید و برای آن سپاسگزاریم. ما همچنین می‌خواهیم بدانید: من نماینده شما خواهم بود. صدای شما از طریق من شنیده می‌شود. همان‌طور که می گویید: من نه، ما.

بایدن افزود: به هواداران شما نیز همین تعهد را می‌دهم؛ من شما را می بینم، شما را می شنوم و فوریت آنچه را که ما باید در این کشور انجام دهیم را می‌فهمم. امیدوارم به ما ملحق شوید. پیشاپیش به شما خوشامد می‌گویم و به شما نیاز داریم.

وی تاکید کرد: با هم دونالد ترامپ را شکست خواهیم داد و هنگامی که ما این کار را می‌کنیم، نه تنها کار سختی را برای بازسازی این ملت انجام خواهیم داد بلکه آن را دگرگون خواهیم کرد.