ایرنا- ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا درگیر ویروس کرونا است و تمام آحاد جامعه برای ریشه‌کنی این بیماری تلاش می‌کنند اما در این میان برخی از رسانه‌های معاند مانند ایران اینترنشنال با انتشار اخبار تحریف‌شده و دروغ همه تلاش خود را معطوف کرده تا ترس و وحشت را در جامعه حکمفرما کنند. این رسانه در جدیدترین اقدام سخنانی دروغ را به حسن روحانی رییس جمهوری نسبت داده که سراسر کذب بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین مانند بی‌بی‌سی‌فارسی و ایران‌اینترنشنال با شروع بحران کرونا در کشور در بالاترین سطح مشغول تخریب امنیت روانی مردم به واسطه پخش شایعات هستند. در جدیدترین نمونه، بنگاه خبرپراکنی و شایعه‌سازی ایران اینترنشنال بدون هیچ سندی سخنانی را به رییس جمهوری نسبت داده است. باید گفت این شبکه‌ها برای انتشار چنین اخباری اهداف مانند ترساندن واهی مردم ایران از کرونا و دنبال به شکست کشاندن طرح فاصله گذاری اجتماعی کرونا، ایجاد بدبینی، تولید نارضایتی عمومی در جامعه و اغتشاش در کشور هستند.

شایعه: شبکه رسانه خبری اینترنشنال ادعا کرد حسن روحانی، رییس‌جمهوری، ‌ در جلسه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹خورشیدی شورای عالی امنیت ملی که برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت کشور در بحران کرونا تشکیل شده بود، گفته است:حتی اگر ۲ میلیون نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست بدهند، ‌ به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توان کشور را تعطیل کرد. در ادامه این شایعه آمده است:رییس‌جمهوری ضمن مخالفت مجدد با ادامه تعطیلی اصناف و مشاغل در کشور گفته اگر مشاغل و اصناف را تعطیل کنیم، چند وقت دیگر با اعتراضات خیابانی ۳۰ میلیون گرسنه روبه‌رو خواهیم شد، که این بحران در صورت وقوع قابل کنترل نخواهد بود.

پاسخ به شایعه:علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور  در توئیتی به این شایعه پاسخ داد و نوشت: هفته گذشته یک جلسه ستاد ملی کرونا با روسای کمیته‌های آن، دو جلسه هیات دولت و یک جلسه ستاد اقتصادی به ریاست حسن روحانی برگزاری شده و شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای نداشته است. بدیهی است که هر نقل قول از جلسه‌ای که اساساً برگزار نشده، کذب محض و دروغ آشکار است.