رسانه‌های عبری زبان احتمال دادند که رهبر حزب آبی ـ سفید دوشنبه هفته جاری درخواست خود برای تمدید مهلت تشکیل کابینه و یا تفویض دوباره اختیار تشکیل دولت را به رئیس این رژیم ارائه کند و همین مسأله دو سناریو را پیش روی تشکیل دولت جدید اسرائیل قرار می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: مذاکرات میان حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و آبی ـ سفید به ریاست بنی گانتس طی چند روز اخیر از سر گرفته شده اما سؤال اصلی این است که آیا طرف‌های مختلف موافق دولت وحدت هستند؟
این شبکه در ادامه گزارش داد: روون ریولین، رئیس اسرائیل نمی‌تواند مهلت تشکیل کابینه رابرای گانتس تمدید کند و به همین منظور دو سناریو پیش روی تشکیل کابینه جدید وجود دارد:
۱ـ اگر نتانیاهو و گانتس توافق کرده و اعلام کنند که برای پایان یافتن گفت‌وگوهای میان خود به منظور تشکیل دولت وحدت و حل و فصل اختلافات فردی نیازمند زمان بیشتری هستند، در چنین صورتی انتظار می‌رود که ریولین ۱۴ روز دیگر به گانتس فرصت دهد.
۲ـ اما اگر توافقی میان دو طرف صورت نگیرد، به نتانیاهو اجازه تشکیل کابینه داده نخواهد شد و ریولین به رئیس کنست اعلام خواهد کرد که هیچ نامزدی برای تشکیل کابینه وجود ندارد و به همین منظور به برگزاری چهارمین انتخابات فراخوانده خواهد شد.
بنی گانتس، رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو در انتخابات، در یک چرخش غیرمنتظره به ریاست پارلمان اسرائیل (کنست) برگزیده شد. این تحول، راه را برای به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو باز می‌کند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گانتس فعلا در نقش رئیس پارلمان باقی خواهد ماند و سپس در ماه سپتامبر زمام امور را به عنوان نخست وزیر به دست خواهد گرفت.