عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است کشورهای همسایه در ایام کرونایی نیز همچنان به خرید بنزین تمایل دارند چراکه می‌دانند این دوران موقت است، بنابراین با دیپلماسی اقتصادی میتوان بنزین صرفه‌جویی شده در این ایام را صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به راهکارهای صادرات بنزین صرفه جویی شده در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: یکی از جنبه های مثبت شیوع کرونا کاهش روزانه مصرف بنزین از 90 میلیون لیتر به 42 میلیون لیتر در روز است اما چگونگی عرضه یا صادرات این محصول در این روزها اهمیت پیدا می‌کند.  

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای همسایه می‌دانند مشکلات پیرامون بیماری کرونا موقت است همچنان برای خرید بنزین تمایل دارند بنابراین شیوه ارتباط‌گیری، مذاکره و بازاریابی باید اصلاح شود چراکه نیاز کشورهای همسایه به بنزین بر قوت خود باقی است.

خادمی اظهار کرد: مذاکره می‌تواند بنزین صرفه‌جویی شده در ایام را به فروش رساند اما اینکه مسئولان بتوانند از عهده چنین کاری برآیند  مسئله دیگری است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت به بنزین همیشه برای کشور سودآور بوده است، افزود: از آنجا که قیمت نفت کاهش پیدا کرده و تبدیل آن به بنزین سودآوری بیشتری به همراه دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد کاهش تقاضا منجر به کاهش تولید بنزین شود چراکه این اتفاق برای کشور ضررهای اقتصادی بسیاری به همراه دارد، اضافه کرد: ضرورت فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در این روزها برای دستیابی به صادرات بیشتر بر کسی پوشیده نیست بنابراین مسیرها برای فروش بنزین اگرچه ناهموار، اما باز است.