درخواست تعویق مجدد بازگشایی اصناف غیرضرور برای مهار کرونا

درخواست جدید برای تعویق مجدد بازگشایی اصناف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از دولت خواست که یک هفته دیگر بازگشایی اصناف غیر ضرور را به تعویق بیندازند.
به گزارش ایسنا، محمد سالاری صبح امروز  بعد از استماع گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در مورد اقدامات انجام شده در مورد کنترل شیوع کرونا در تهران ضمن تشکر از همه سازمان‌های معاونت خدمات شهری گفت: انصافا خدمات معاونت خدمات شهری در حوزه مقابله با کرونا تاریخی بوده است و باید از همه آنها تشکر کنیم اما لازم است برخی موارد که به عینا مشاهده کرده‌ام را به سمع و نظرتان برسانم که یکی از آنها لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفن  افراد عادی است، متاسفانه دیده شده است که ضوابط سختگیرانه برای دفن افراد عادی وجود ندارد و بعضا 100 الی 200 نفر برای تدفین می‌آیند و کسی مانع نمی‌شود و باید در این زمینه ستاد کرونا اقدامی انجام دهد.
وی با بیان این که علیرغم زحمات زیادی که مدیریت پسماند در خصوص ممنوعیت زباله گردی داشته اما شاهد هستیم که همچنان زباله گردی در سطح شهر رخ می‌دهد و نمی‌دانم راهکارش چیست اما باید فکری در این زمینه کرد.
وی در مورد بازگشایی بوستان‌ها نیز با بیان این که این بازگشایی باید به صورت مشروط باشد گفت: بازگشایی معابر با رویکرد عدم تجمع می‌تواند در بهبود روان مردم کمک کنند و اما باید این بازگشایی‌ها بررسی شود.
وی ضمن تشکر از وزیر بهداشت بابت لغو طرح ترافیک، در عین حال گفت: مردم احساس می‌کنند که دچار یک رهاشدگی در کرونا هستند. در حالی که مسوولان نگران هستند می‌بینیم که رئیس جمهور با یک خوش بینی با مردم سخن می‌گویند و این در حالیست که اگر اوضاع سخت‌تر شود و نتوانیم این رهاشدگی را مدیریت کنیم به یک پیک می‌رسیم و تقاضای من این است که حداقل یک هفته دیگر بازگشایی اصناف غیر ضرور به تعویق بیفتد.