عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر اقتصاد توضیح دهد که چرا ۱۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز دولتی توسط بانک‌ها وصول نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهباز حسن پور بیگلری درنشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تقدیر از همه مجاهدان عرصه مبارزه با ویروس کرونا و آرزوی رخت بر بستن این ویروس منحوس از جامعه جهانی اظهار داشت: امام خمینی رحمة الله علیه به زیبایی فرمودند که امت حال حاضر بهتر از امت حجاز در عصر رسول الله (ص)، امیرالمومنین(ع) و حسین ابن علی(ع) هستند. مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که پس از ۴۰ سال هنوز پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتایج انتخابات دوم اسفند ماه به روشنی نشان داد که مردم بطور جد، به دنبال تغییر در وضع اداره کشور هستند و امیدوارم صدای مردم را همگان شنیده باشند.

حسن‌پور بیگلری ضمن تشکر از مردم سیرجان و بردسیر که برای چهارمین بار وی را بعنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده‌اند، افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در این روزهایی که باید دولت تمام قد در کنار آنها می ایستاد، مردم در کنار دولت ایستادند و با تشکیل پویش های مردمی متعدد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کمک جمع آوری کردند و اکثر نیازهای درمانی شهرهای خود را تامین کردند. کجایند رسانه های بیگانه تا این ایثارگری مردم که رهروان راه حاج قاسم سلیمانی هستند را نشر دهند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور به فریاد نیازمندان جامعه به صورت جدی برس! امروز در کشور حدود ۱۰ میلیون خانوار به نان شب محتاج هستند. وزیر کار به داد نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برس! آقایان وزرا و رئیس سازمان برنامه و بودجه منتظر گزارش به‌روز از وضعیت موجود و اقدامات اولین شما با توجه به شرایط ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین برنامه های شما برای سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما نگران وضعیت مشاغل خرد و کارگران روزمزد، کشاورزان ، دست فروشان ، اصناف و... هستیم و نگرانیم که مشاغل آسیب پذیر و فاقد بیمه چگونه می‌خواهند زندگی خود را بگذرانند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: آیا در جریان خسارات سیل اخیر در استان کرمان هستید؟ برنامه شما چیست؟ عملکرد صندوق بیمه کشاورزی و روستاییان بسیار ضعیف است، چه برنامه‌ای دارید؟

حسن‌پور بیگلری خطاب به وزیر اقتصاد اظهار داشت: چرا پس از ماه ها با حقوق‌های نجومی به خصوص در بانک‌ها از جمله بانک مسکن و صندوق بازنشستگی و... برخورد نمی‌کنید؟ علت پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار ارز به نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای غیر ضروری مانند نخ دندان، عروسک، اسباب بازی و لوازم آشپزخانه چیست؟ چرا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط بانک‌ها وصول نشده است؟ مگر همین بانک‌ها نیستند که برای یک میلیون تومان وام پدر مردم را در می آورند؟

حسن پور بیگلری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آیا خبر دارید که در شرکت شستا چه می گذرد و از ده‌ها دستور شما حتی یک مورد نیز اجرایی نشده است ؟ ان‌شاءالله در تحقیق و تفحص و سوال در صحن علنی مجلس به عملکرد تک تک وزرا و شما خواهیم پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیا میدانید رزمندگان معسر کمتر از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند؟ مگر شما مصوب نکردید که کسی کمتر از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت نداشته باشد. وزرا بگویند چه برنامه‌ای برای سال جهش تولید دارند ؟ برای بازگشت اعتماد مردم که سال هاست در انتظار دریافت خودروی خریداری شده خود هستند، چه برنامه‌ای دارید؟ آیا وقت آن نرسیده که دولت اختیارات خود را به فرمانداران و استانداران واگذار کند تا مردم مدت ها منتظر دریافت مجوز نباشند.

حسن پور بیگلری در پایان از عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت خواست تا راجع به وضعیت رزمندگان معسر توضیح دهد، که مصری در پاسخ گفت: من در روزهای اخیر با آقای نوبخت جلسه‌ای را در خصوص رزمندگان معسر و ۲۰ درصدی که باید به حقوق مددجویان بهزیستی و‌ کمیته امداد اضافه می‌شد که نشده، برگزار کردیم و قرار شد هر چه زودتر رسیدگی کنند و امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبتی حاصل شود.