خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع عراقی و غربی مدعی شد که آمریکا حمله به 122 هدف در عراق را طراحی و شبیه‌سازی کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا در عراق به نقل از یک مقام ارشد عراقی که به هویت وی اشاره‌ای نکرده، مدعی شد که واشنگتن حمله به 122 هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است که در صورت حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی و کشته شدن آنها این طرح را اجرایی کند. 
خبرگزاری فرانسه با اشاره به این ادعا گزارش داد که در صورت انجام چنین حملاتی تبعات آن گسترده خواهد بود. 

براساس این گزارش، ژنرال «پت وایت» رئیس نیروهای ائتلاف ضد داعش عراق در ماه مارس طی نامه‌ای به فرماندهی مرکزی آمریکا نگرانی خود را درباره خطراتی که متوجه نظامیان ائتلاف است بیان کرده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نقل از دیپلماتهای دو کشور عضو ائتلاف نوشت: اعضای غیرآمریکایی ائتلاف نگران هستند که حملات آمریکا به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود و دولت بغداد را بیشتر به سمت اخراج نیروهای خارجی سوق دهد. 

سه دیپلمات غربی نیز در این زمینه گفته‌اند که طرح آمریکا فعلا به دلیل جنگ واشنگتن با ویروس کرونا کنار گذاشته شده است. اما اگر حملات دیگری علیه نیروهای آمریکایی انجام شود و منجر به تلفات شود همه این طرحها دوباره روی میز بازخواهد گشت. 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که آمریکا از زمان آخرین حمله راکتی به نیروهای این کشور در پایگاه تاجی در عراق که در آن دو نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند طراحی این حملات را آغاز کرده است.