شفقنا/ کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد که حمله سایبری به بندرعباس ایران توسط نیروی سایبری این رژیم انجام شده و اسرائیل از طریق آن به دنبال دستیابی به اهداف نظامی و اقتصادی بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رای الیوم، این کانال در ادامه آورده است: اسرائیل به هدف ایجاد تلفات اقتصادی به بندر مذکور حمله الکترونیکی کرد.

کانال مذکور در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیل از طریق این حمله ناکام به دنبال دستیابی به دو هدف نظامی و اقتصادی بوده، در ادامه آورده است: از نظر نظامی به این دلیل بود که از این بندر برای ارسال سلاح استفاده می شود.

تلویزیون مذکور در ادامه آورده است: هدف دیگری که اسرائیل از طریق این اقدام پیگری می کرده، رساندن این پیام بوده است: اگر برای هدف قرار دادن زیرساخت های اسرائیل تلاش شود، تاسیسات بسیار مهم ایران نیز در معرض هدف قرار می گیرد.


ماجرای مخوف قتل رومینا با داس در شمال ایران+عکس

عکس متین ستوده با سوئیشرت بر عرشه کشتی


چند روز پیش یک مقام مسئول در بندر شهید رجایی ضمن رد ادعای حمله موفق به تاسیسات این بندر گفت: در هفته گذشته برخی اختلال‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای بندر به وقوع پیوست که می‌تواند ناشی از حمله سایبری باشد.

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در گزارشی که روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت منتشر کرد به نقل از یک مقام دولت آمریکا و مقامات رسمی «یک دولت خارجی» مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است.

مسوولان ذیربط در بندر شهید رجایی تاکید کرده‌اند که با توجه به آمادگی کامل واحدهای پدافند غیرعامل در تاسیسات بندر شهید رجایی و مقابله به موقع و موثر با اشکالات به وجود آمده، هیچ‌گونه اخلالی در روند فعالیت‌های جاری ایجاد نشد.

واشنگتن پست مدعی شده این حمله در واکنش به عملیات سایبری‌ صورت گرفته از سوی ایران در ماه آوریل به «تاسیسات آبی روستایی اسرائیل» انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علت اختلال در دو سِرور شرکت های سینا و بتا در بندر شهید رجایی در دست بررسی است.

الله مراد عفیفی پور هفته گذشته با بیان این مطلب اظهار داشت: این اختلال از روز گذشته آغاز و با تلاش کارشناسان فنی شب گذشته برطرف شد.

عفیفی پور تصریح کرد: این اختلال موجب توقف هیچ‌ یک از عملیات پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌ها نشد.