ویزای کار کانادا یکی از راه‌های کم هزینه برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور است. بسیاری از افراد به دنبال شرایطی هستند که بتوانند از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند. مهاجرت کاری به کانادا مزایای بیشماری دارد. یکی از مزایای بسیار مهم دریافت ویزای کاری کانادا این است که از همان ابتدا شرایط کار، منبع درآمد و میزان آن مشخص‌شده است و لازم نیست فرد پس از مهاجرت تازه به فکر پیدا کردن کار و کسب درآمد باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ویزای کار کانادا ضمانتی برای آینده شغلی

کانادا با جمعیتی بالغ ‌بر 37 میلیون نفر ازجمله کشورهای مهاجرپذیر است که سالانه تعداد زیادی افراد از سرتاسر دنیا و با ملیت‌های گوناگون به این کشور مهاجرت می‌کنند. کانادا کشوری صنعتی و پیشرفته است و به دلیل شرایط مناسب سیاسی و اجتماعی و امکانات رفاهی، افراد زیادی داوطلب ورود به خاک این کشور سردسیر هستند. کشور کانادا جهت ارتقای سطح اقتصادی و مهارتی خود از جذب نیروی کار ماهر استقبال کرده و شرایط زندگی این افراد را در کشور خود مهیا می‌کند. نرخ بیکاری این کشور که هرساله توسط سازمان‌های جهانی اعلام می‌شود حدود 4.5 درصد است، این نرخ نسبت به بسیاری از کشورهای صنعتی دیگر پایین بوده و به همین دلیل امیدی در دل جویندگان کار زنده می‌کند.

شما با توجه به نوع مهارت و توانایی و نیاز کشور کانادا می‌توانید از طریق ویزای کاری کانادا شرایط کاری خود را در این کشور و تحت قوانین اداره کار کانادا ادامه دهید. جهت دریافت اطلاعات دقیق و مشاوره می‌توانید از مشاوران مجرب موسسه آتلانتیک 724 کمک بگیرید.

امروزه در تازه ترین سیستم کاری کانادا با توجه به نامحدود بودن تعداد علاقه مندان مهاجرت به کانادا از طریق کار به چند دسته تقسیم بندی می شود که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را می طلبد.

ویزای کار کانادا

 

مزایای ویزای کار کانادا

همان‌طور که قبلاً اشاره شد ویزای کاری کانادا نه‌تنها هزینه زیادی ندارد، بلکه از همان ابتدا با درآمد همراه است. یکی دیگر از مزایای ویزای کار کانادا این است که افراد می‌توانند همراه داشته باشند و برای آن‌ها نیز اقامت کانادا دریافت کنند. برای همسر و فرزندان زیر 20 سال و در صورت اثبات وابستگی مالی و روانی برای والدین بالای 60 سال نیز ویزا صادر می‌شود. فقط توجه داشته باشید که از همان ابتدای ثبت‌نام باید مشخصات افرادی که به‌عنوان همراه قرار است با شما مهاجرت کنند را در سیستم ثبت کنید در غیر اینصورت اجازه ورود به خاک کانادا را نخواهند داشت. درواقع از طریق برنامه اسکیلد ورکر فرد و خانواده او از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

باید برای دریافت ویزای کار کانادا تمکن مالی خود به دولت کانادا را اثبات کنید؛ که حداقل این مبلغ با توجه به تأهل یا تجرد فرد متفاوت است البته پرینت حساب بانکی خود جهت تأیید نهایی را باید در مرحله آخر و بعد از دریافت دعوت‌نامه تحویل دهید. همچنین حتماً توانایی پرداخت هزینه بلیت هواپیما و یک ماه زندگی در کانادا را باید همراه داشته باشید.

البته دریافت ویزای کاری کانادا همچون سایر ویزاها شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد. درصورتی‌که شرایط و مدارک لازم برای اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای کاری را دارید می‌توانید با انتخاب یک وکیل یا مشاور باتجربه به مقصد و مقصود خود برسید.

ویزای کاری کانادا

 

راه های دریافت ویزای کاری کانادا

یکی از راه‌های مهاجرت کاری به کانادا امتیازبندی در برنامه نیروی کار ماهر (اسکیلد ورکر) تحت سیستم اکسپرس اینتری است. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هر هفته آپدیت می‌شود و شما می‌توانید آن را مطالعه کنید. این برنامه به این صورت است که کشور کانادا شرایطی را برای جذب نیروی متخصص در نظر گرفته است و برای هرکدام از آن‌ها امتیازی اختصاص داده است. مجموع این امتیازات، نمره 100 است. برای قبولی در این مرحله لازم است که فرد حداقل امتیاز 67 از 100 را به دست آورد. در مرحله دوم فرد باید حداقل امتیاز 470 از 1200 را دریافت کند. کف امتیازی برای هرسال جدید میلادی از طرف دولت فدرال کانادا اعلام می‌شود و ممکن است نسبت به سال قبل بیشتر یا کمتر باشد. قابل‌ذکر است که 600 امتیاز مرحله Pool یا استخر به امتیاز فردی و 600 امتیاز دیگر به داشتن جاب آفر و پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای خارجی بستگی دارد؛ یعنی اگر شما موفق به دریافت جاب آفر باشید تقریباً نصف بیشتر راه برای دریافت ویزای کار کانادا را طی کرده‌اید و اما جاب آفر چیست؟

یکی دیگر از راه‌های اخذ ویزای کار کانادا، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرما داخل کانادا است. برای پیدا کردن جاب آفر می‌توانید لیست مشاغل موردنیاز را که توسط سایت‌های مختلف منتشر می‌شود، مشاهده کرده و درصورتی‌که کاری متناسب با شرایط و مهارت‌های شما وجود داشت برای ثبت‌نام اقدامات بعدی را انجام دهید. البته به این نکته توجه کنید که در برنامه جاب آفر پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا فرد به‌تنهایی مهاجرت کرده و پس از دریافت اقامت خود برای اقامت اعضای خانواده اقدام کند.

موسسه‌ای که برای شما جاب آفر صادر می‌کند باید مجوز استخدام نیروی خارجی را داشته باشد. همچنین به دولت کانادا اثبات کند کاری که انجام می‌دهد در جهت پیشرفت و رونق اقتصادی کشور است و در مصاحبه کاری نتوانسته نیروی کار داخلی متناسب شغل موردنظر استخدام کند. با توجه به چنین شرایطی می‌تواند جاب آفر داده و نیروی خارج خود را استخدام کند؛ بنابراین هر شرکت یا موسسه‌ای نمی‌تواند وعده استخدام به شما بدهد بدون اینکه دارای مجوزهای لازم باشد.

برنامه‌های نیروی کار ماهر: این برنامه‌ها عمدتاً در جهت جذب نیروی کار ماهر از سایر کشورها به کانادا می‌باشد. کاندیداهای ایده‌آل در این روش عموماً در سنین جوانی بوده و جهت جذب بهینه در بازار کار کانادا دارای تحصیلات بالا، سابقه کار خوب و مهارتهای زبان انگلیسی و فرانسه بالایی می‌باشد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار

 

هر آنچه برای مهاجرت به کانادا از طریق کار نیاز دارید

در ابتدا فرد باید شرایط لازم جهت ارسال درخواست کار را داشته باشد. برای گرفتن امتیاز نیاز به مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، داشتن سابقه کاری، مدرک آیلتس با نمره بیشتر از 5/6، سن کمتر 40 سال دارید و شغل درخواستی باید در لیست مشاغل موردنیاز کانادا وجود داشته باشد. امتیازات هر فرد متناسب با جدول امتیازبندی در نظر گرفته می‌شود. هر چه سطح زبان بهتر، سابقه کاری بیشتر و سن کمتری داشته باشید قطعاً امتیاز بالاتری نیز کسب خواهید کرد. در مورد میزان سابقه کاری به این نکته توجه داشته باشید که فرد در طول ده سال گذشته باید یک سال سابقه کار تمام‌وقت و یا دو سال کار پاره‌وقت داشته باشد. منظور از سابقه کاری، کار پیوسته و کاری است که در قبالش حقوق دریافت کرده‌اید. فعالیت‌های داوطلبانه، کارآموزی سابقه کار محسوب نمی‌شوند.

افراد بسیاری با مراجعه به مؤسسات کاریابی دولتی یا خصوصی در استان مورد نظر می‌توانند در قبال پرداخت هزینه‌ای رزومه خود را ثبت کنند. این مؤسسات نزد دولت کانادا از اعتبار برخوردار بوده و در صورت تأیید آن‌ها ویزای کاری برای فرد موردنظر صادر می‌شود.

متقاضیان ویزای کار کانادا باید تمام مدارک لازم را تکمیل کرده و ثبت کنند. مدارکی از قبیل، ترجمه مدرک تحصیلی، اسناد و مدارک مرتبط با تمکن مالی، مدرک زبان، سابقه کاری، تست‌های مدیکال، نامه عدم سوء پیشینه، فرم‌های مرتبط با نوع درخواست و ... پیش از ثبت‌نام تمامی مدارک را با دقت چک کنید تا چیزی را که از شما خواسته‌شده است ارائه دهید. برای این کار می‌توانید به مشاورین حقوقی مؤسسات معتبری چون موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 (www.atlantic724.com) مراجعه کنید.