فارس/ مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران به ترامپ توصیه کرد متن اعلامیه مشترک ایران و روسیه درباره ارتقای حقوق بین الملل که به امضای ظریف و لاوروف رسید را بخواند تا بفهمد در شرق چه چیزی در حال وقوع است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید رسول موسوی دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از ظریف و لاوروف در حال مبادله سند اعلامیه مشترک ایران و روسیه در خصوص حقوق بین الملل که دیروز (سه شنبه) در مسکو به امضا رسید و با ارائه متن این اعلامیه در توئیتی به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد متن این اعلامیه را بخواند تا از تحولات در شرق آگاه شود.

وی نوشت: «اصول حقوق بین الملل متن خوبی برای یادگیری اصول اولیه حقوق بین الملل است. به دونالد ترامپ توصیه می کنم آن را بخواند و بفهمد در شرق چه چیزی در حال وقوع است.»

وی افزود: «شرق معلم غرب در حقوق بین الملل شده است.»

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه روز سه شنبه اعلامیه ای مشترک را در خصوص ارتقای حقوق بین الملل در مسکو امضا کردند.

ایران و روسیه در این اعلامیه‌ مشترک، بر تعهد کامل خود به اصول حقوق بین‌الملل و مقابله با رویکردهای غیرقانونی یکجانبه در حل و فصل بحران‌های جهانی تأکید کردند.