مقام آمریکایی: فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد

معاون پمپئو: آمریکا ملزم به ادامه تحریم های ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه صهیونیستی، درباره مسائل مختلفی از جمله تحریم‌های ایران، طرح اشغال کرانه باختری و روابط تل‌آویو با کشورهای عربی صحبت کرد.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، می‌گوید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و کارزار موسوم به «فشار حداکثری» ادامه پیدا می‌کند.
شنکر در مصاحبه با «آمیخای استاین» خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» رژیم صهیونیستی، گفت: «آمریکا خود را به کارزار فشار حداکثری بر ایران ملزم می‌داند. اخیراً تحریم‌های جدیدی بر این کشور اعلام شد و ما باور داریم که تحریم‌ها و اقدامات آتی علیه ایران ادامه خواهد یافت».
وی در بخشی از این مصاحبه، که استاین در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، به موضوع طرح اشغال کرانه باختری نیز پرداخته و می‌گوید: «مطمئنم اسرائیل اینگونه اظهارات (هشدارهای کشورهای عربی درباره آسیب زدن طرح اشغال به روابط دوجانبه) را در نظر می‌گیرد تا چشم‌انداز طرح ترامپ را حفظ کند. اسرائیل در گذشته تصمیمات عاقلانه‌ای را در قبال روابط با کشورهای عربی گرفته و مطمئنم که آنها اینگونه اظهارات کشورهای عربی را در نظر می‌گیرند».

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «روابط اسرائیل و کشورهای عربی طی سال‌های اخیر بر مبنای منافع مشترک، تقویت شده است و مطمئنم هر مسیری که اسرائیل انتخاب کند، همان را می‌رود و همزمان چشم‌انداز طرح صلح را حفظ کرده و تمام ملاحظات را در نظر می‌گیرد».

استاین در توئیتر خود نوشت که مشروح این مصاحبه در ساعات بعدی امروز پخش خواهد شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

این در حالی است که امروز نشریه عبری‌زبان «اسرائیل‌هیوم» گزارش داد نتانیاهو به گانتز – که یکی دیگر از نخست‌وزیران چرخشی کابینه ائتلافی تل‌آویو است – هشدار داده یا با طرح اشغال کرانه باختری موافقت کند یا این رژیم را به انتخابات مجدد می‌کشاند.