سفیر ایران در لندن با اشاره به نشست امشب شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان کرد: آمریکا حتی در بین متحدانش نیز منزوی شده بود، به نحوی که پامپئو مجبور شد این جلسه را زودتر ترک کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امشب (سه‌شنبه) پس از نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در توئیتی به انزوای آمریکا در این نشست اشاره کرد و نوشت: «نشست شورای امنیت سازمان ملل، وحدت بین همه اعضا به جز آمریکا را در حمایت قاطع از توافق هسته‌ای (برجام) و محکوم کردن سیاست ایالات متحده آمریکا ثابت کرد.»

وی افزود: «آمریکا حتی در بین متحدانش نیز منزوی شده بود، به نحوی که پامپئو مجبور شد این جلسه را زودتر ترک کند.»

 

 

 

نشست شورای امنیت با موضوع اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درباره برجام امشب برگزار شد.ادعاهای ضد ایرانی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با مخالفت طرف‌های مختلف از جمله متحدان این کشور روبرو شد.

نماینده آلمان در این نشست مخالفت کشورش را با استفاده آمریکا از ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در این نشست طی سخنانی عنوان کرد: همانطور که در نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به رهبران دولت‌های باقیمانده در برجام در هشتم مه ۲۰۱۸ مشخص شده است، هرگونه محدودیت جدید توسط شورای امنیت، بر خلاف تعهدات اساسی است که به ملت ایران داده شده است. در چنین سناریویی، گزینه های ایران، همانطور که قبلاً به بقیه طرف‌های برجام اطلاع داده شده، قاطع خواهد بود و ایالات متحده و هر موجودیتی که ممکن است به آن کمک کند – یا به رفتار غیرقانونی آمریکا تن دهد- مسئولیت کامل را بر عهده خواهد داشت.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.