دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با جریان استکبار قرار دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، حسن اختری ادامه داد: در جنگ رسانه ای امروز، رسانه های جبهه مقاومت و از جمله شبکه های برون مرزی در خط مقدم مبارزه با استکبار فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: هر چقدر در جنگ رسانه ای امروز منفعلانه عمل کنیم، هزینه های بیشتری را پرداخت خواهیم کرد.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: تحریم های اقتصادی و محدودیت های ارزی از جمله واقعیات کشور است اما باید به جبهه مقاومت یک نگاه جداگانه داشت. جبهه مقاومت جزو ضروریات و خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است. رسانه های متعلق به جبهه مقاومت در خط مقدم مبارزه با نظام استکبار هستند و بالطبع تعطیلی شبکه های برون مرزی ضرر و خسران قابل توجه و غیرقابل جبرانی را متوجه نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت می کند.

اختری تصریح کرد: اگر بشود با پیش بینی ساز و کارهای قانونی و با حمایت مجلس شورای اسلامی، یک بودجه مستقل برای شبکه های برون مرزی در نظر گرفت به طور قطع می تواند در فعالیت بهتر و کارایی و تاثیرگذاری بیشتر این شبکه ها موثر باشد.

وی تاکید کرد: با وجود صرفه جویی هایی که در بودجه ارزی کشور لحاظ می شود اما باید بودجه متعارفی به شبکه های برون مرزی تعلق گیرد تا پخش شان از ماهواره ها به علت بدهی ارزی، قطع شود. در صورت تکرار و تداوم قطع پخش برنامه شبکه های برون مرزی از ماهواره ها، حتی به لحاظ اقتصادی باید در جای دیگر چندین برابر هزینه کنیم تا بتوانیم کاستی ها و تبعاتش را جبران نمائیم.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان درباره تفاوت نگرش به شبکه های برون مرزی در قیاس با رسانه های داخلی هم توضیح داد: رسانه های داخلی هم ضرورت خاص خودشان را دارند اما باید یک نگاه ویژه و متمایز برای شبکه های برون مرزی لحاظ شود و بودجه و اعتبار کافی به آنها تعلق گیرد و تخصیص یابد.

به باور اختری، میزان توجه به رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی به فهم جریانات سیاسی از اهمیت حضور و فعالیت این رسانه بازمی گردد.

وی تصریح کرد: ممکن است اختلافاتی در نوع مدیریت داخلی کشور وجود داشته باشد اما ضرورت مهم تری در قالب منافع ملی داریم که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید دستخوش تغییر و تحول شود.

این فعال رسانه ای افزود: حضور سلیقه های مختلف سیاسی نه تنها ایراد ندارد که یک فرصت برای کشور محسوب می شود اما این اختلاف سلایق، نباید منافع ملی را به خطر بیاندازد و از خطوط قرمز نظام عبور کند. پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همه مسئولان باید میان منافع ملی و جناحی تمایز قائل شوند و هر جا منافع ملی اقتضا کرد از منافع جناحی و سیاسی خود چشم پوشی کنند.