ایرنا/ مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، حواشی پیش آمده حضور وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی را «خطا» توصیف کرد و گفت: اینگونه نبود که فقط وزیر امور خارجه در این قضیه تصمیم‌گیر باشد. مسائلی هم وجود داشت که وزیر امور خارجه تا حدی ناگزیر از توجه به آن بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزراش نامه نیوز، عباس سلیمی نمین درباره اتفاقاتی که هفته گذشته در جریان حضور وزیر امور خارجه در مجلس رخ داد، گفت: بحث‌هایی که در حاشیه حضور وزیر امور خارجه در مجلس به وجود آمد بسیار خطا بود و ادامه آن هم خطا اندر خطاست. در شرایط کنونی نباید مسائل فرعی تبدیل به مسائل اساسی شود. موضوعات قابل بحثی وجود دارد که می‌توانیم در جایگاه خود به آن بپردازیم، اما اگر آن را تبدیل به منازعه کنیم جامعه دچار ضرر و زیان خواهد شد.

این فعال اصولگرا به تعاریف رهبر معظم انقلاب مبنی بر شجاعت و قابل اعتماد بودن دکتر ظریف اشاره کرد و درباره مقصر دانستن ظریف در قضیه برجام از سوی نمایندگان خاطرنشان کرد: ضعف‌هایی در برجام دیده می‌شود، اما اینها نباید اولویت‌های ما را تحت تاثیر قراردهد و منازعه‌ای به وجود آید که دشمن را فراموش کنیم.

سلیمی نمین، تصمیم گیری در مورد برجام را برآیند فعل و انفعالات نظام سیاسی در ایران دانست و اظهار داشت: اینگونه نبود که فقط وزیر امور خارجه در این قضیه تصمیم‌گیر باشد. مسائلی هم وجود داشت که وزیر امور خارجه تا حدی ناگزیر از توجه به آن بود.

این تحلیگر مسائل سیاسی به مذاکرات برجام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسوولان ما تجربه تصمیم گیری بزرگ بین المللی نداشتند، یادآور شد: وقتی خاطرات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را مطالعه می‌کنید او ظریف را در ارتباط با مذاکرات شجاع توصیف کرده و تعاریف رهبری نیز در مورد وی صادق است.

سلیمی نمین توصیه کرد که اگر موضوع اختلافی بین مسوولان در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد این موضوع را با بردباری بیشتری دنبال کنند.