ایرنا/ "سی. سی. تی. وی" تلویزیون مرکزی چین سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به ایران را تضمینی برای آینده بهتر روابط دو کشور از جمله در زمینه سیاسی عنوان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این رسانه روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت سفر برای دو کشور نوشت: این سفر در واقع این موضوع را تضمین می کند که تنش های سیاسی در روابط دو کشور وجود نخواهد داشت و عراق هم اجازه نمی دهد هیچ تهدیدی از خاک این کشور متوجه ایران باشد.

گزارش ادامه می دهد: نخست وزیر عراق در جریان مصاحبه مطبوعاتی که با «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران داشت، با تاکید بر اینکه علاقه ندارد کشورش میدان نبرد ایران و آمریکا باشد افزود: مردم عراق علاقه مند به روابط بسیار خوب و حسن همجواری با ایران بدون مداخله در امور داخلی یکدیگر هستند.

تلویزیون چین در گزارش خود خاطر نشان کرده است نخست وزیر عراق در کشورش البته با چالش هایی روبرو است که از جمله تنش های سیاسی و نظامی است و در تلاش است تا بر این مسایل مدیریت کند.

این رسانه به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره می کند که در جریان آن رهبر ایران تاکید کردند که ایران در روابط آمریکا و عراق هیچ مداخله ای نمی کند.

بنا به این گزارش، رهبر ایران در این ملاقات که دو ماه پس از نخست وزیری الکاظمی در تهران انجام شد، تاکید کردند: ایران هرگز ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را فراموش نخواهد کرد و علیه آمریکا اقدامی متقابل انجام خواهد داد.

تلویزیون چین اضافه کرد که نخست وزیر عراق در مصاحبه مطبوعاتی در ایران به دنبال دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری ایران تاکید داشت که هرگز اجازه نخواهد داد از خاک عراق تهدیدی علیه ایران وجود داشته باشد.