خبرنگار العالم به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم اشغالگر از وقوع درگیری های مسلحانه با نیروهای اسراییلی در منطقه جبل الروس در جنوب لبنان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار العالم به نقل از رسانه های اسراییلی تاکید کرد که اندکی پیش صدای انفجارهایی در کشتزارهای اشغالی شبعا به گوش رسید.

وی تاکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر از وقوع درگیری در منطقه شبعا و هدف گرفتن یک یگان نظامی تابع ارتش اسراییلی توسط نیروهای مقاومت خبر داد.

خبرنگار العالم همچنین افزود: تمام اطلاعات درباره این عملیات در حال حاضر فقط از سوی رسانه های اسراییلی اعلام می شود؛ مقاومت تاکنون بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده و این عملیات را به عهده نگرفته است.

وی تاکید کرد که عملیاتی در منطقه رخ داده و درگیری میان نیروهای مقاومت و نظامیان اسراییلی صورت گرفته است.

خبرنگار العالم همچنین اظهار داشت که برخی خبرها حاکی از نشست نتانیاهو با سران ارتش رژیم است. وی تاکید کرد که نتانیاهو با بنی گانتس وزیر جنگ اسراییلی یک نشست امنیتی اضطراری برگزار کردند.

خبرنگار العالم از بمباران گسترده در اطراف کشتزارهای شبعا خبر داد و گفت : دود غلیظ منطقه شبعا در جنوب لبنان را فراگرفت. ارتش اسراییلی نیز تمام راه های منتهی به جولان اشغالی را بست. درگیری ها همچنان در الرویسات و مزارع شبعا ادامه دارد.

خبرنگار العالم از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی و جاسوسی اسراییلی در آسمان منطقه خبر داد.

منابع اسراییلی اما از اینکه این درگیری ها مقدمه ای برای یک عملیات بزرگ تر باشد، ابراز ترس و نگرانی می کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق مرزی با لبنان خواست تا در منازل خود بمانند و تمام فعالیتها را فعلا به حالت تعلیق درآورند.

شبکه اسراییلی "کان" نیز گزارش داد که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکی از نشستهای خود را قطع کرد تا با "افیف کوخاوی" رییس ستاد کل ارتش اسراییلی دست به رایزنی های فوری بزند.

رسانه های اسراییلی همچنین از وقوع درگیری مسلحانه علاوه بر موشک پرانی به سمت یگانی از ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این رسانه ها از تبادل آتش میان ارتش رژیم اشغالگر و نیروهای لبنانی و هدف گرفتن یک خودروی تابع ارتش اسراییلی خبر دادند.

رسانه های رژیم اشغالگر تصریح کردند که ما از روز جمعه انتظار پاسخ و واکنش حزب الله را داشتیم.

شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: به نظر می رسد نصرالله به سخنان خود در پاسخ به "اسراییل" پایبند بوده است و او معمولا به سخنانش پایبند است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی نیز اندکی پیش گفت که در حال پیگیری حوادث در مرزهای شمالی هستیم.