دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری نقش افراد از نقش احزاب بیشتر بود و چنین شرایطی کاملا احزاب را به حاشیه می‌کشاند. از سوی دیگر بعضی احزاب نسبت به احزاب دیگر حرف‌شان بیشتر پیش می‌رفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: انشقاق در میان اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر می‌شود و هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم اختلاف‌نظر اصلاح‌طلبان بیش از گذشته عیان می‌شود. شاید مهم‌ترین شاهد مثال این موضوع وضعیت بلاتکلیف شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشد که معلوم نیست در سرنوشتش در نهایت چه می‌شود؟ و حتی مشخص نیست که این شورا باقی می‌ماند یا تشکل دیگری جایگزین آن می‌شود یا آنکه اصلا اصلاح‌طلبان بدون هیچ مرجع هماهنگ‌کننده‌ای به روند سیاسی خود خاصه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ادامه می‌دهند؟

احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اراده ملت که اخیرا حزبش از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کناره‌گیری کرده است، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «ما در حزب اراده ملت مدت‌ها بود که در شورای عالی شرکت نمی‌کردیم و اخیرا هم اراده ملت از شورای هماهنگی کناره‌گیری کرد. به هر حال جریان اصلاحات پایگاه اجتماعی خود را دارد و می‌تواند در آینده هم با برنامه عمل کند و احتمالا تأثیرگذار هم باشد اما مشکلات زیادی هم در این مسیر در جریان اصلاحات وجود دارد که به همان دلایل ما از شورای هماهنگی کنار رفتیم تا دیگر فعالیت جبهه‌ای نداشته باشیم».

او درباره مشکلات موجود در جریان اصلاحات ادامه داد: «حقیقت این است که اگر کنش مستقل داشته باشیم اثرمان بیشتر است. فعالیت جبهه‌ای نقش احزاب را تضعیف می‌کند. جبهه‌ای فعالیت‌کردن موسمی است؛ یعنی فقط در زمان انتخابات جبهه فعالیت خود را آغاز می‌کند و این از دید ما صحیح نیست. حزب باید دائما کنش سیاسی داشته باشد و فعالیت کند تا بتواند اثربخش باشد. البته فعالیت جبهه‌ای نداشتنِ ما به معنای خروج از اصلاح‌طلبی نیست بلکه ما یک حزب اصلاح‌طلبیم که در قالب جبهه اصلاحات فعالیت نمی‌کنیم».

حکیمی‌پور در انتقاد از شورای عالی سیاست‌گذاری هم تصریح کرد: «در شورای عالی سیاست‌گذاری نقش افراد از نقش احزاب بیشتر بود و چنین شرایطی کاملا احزاب را به حاشیه می‌کشاند. از سوی دیگر بعضی احزاب نسبت به احزاب دیگر حرف‌شان بیشتر پیش می‌رفت».

این فعال سیاسی درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 هم گفت: «اکنون زود است که بخواهیم بگوییم در انتخابات1400 چه خواهد شد اما این موضوع را می‌توانم بگویم که حزب اراده ملت در انتخابات1400 مشارکتی نخواهد داشت و ما سعی خود بیشتر بر مطالبات منطقه‌ای و محلی و انتخابات شوراها گذاشته‌ایم».