6نامزد واکسن کووید 19 در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند

سه واکسن چینی و سه غیر چینی در مرحله سومین تست بالینی+جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شش نامزد واکسن کووید 19 در مرحله سوم آزمایشات بالینی هستند؛ سه مورد از این واکسن‌ها متعلق به چین است.
​به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی به تازگی اعلام کرده: شش نامزد واکسن کووید ۱۹ در مرحله سوم آزمایشات بالینی هستند؛ سه مورد از این واکسن‌ها متعلق به چین است.
واکسن‌های چین که به مرحله آخر آزمایش بالینی رسیده‌اند متعلق به شرکت زیست‌فناوری سینوواک(Sinovac)، موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان و انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن  هستند.
تمام این واکسن‌های آزمایشی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده شده، سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیماران مبتلا به این بیماری شده و ایمن است.
مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود: واکسن‌های دیگر مربوط به دانشگاه آکسفورد، شرکت مدرنا و شرکت آلمانی Biontech می‌شود؛ در پروژه این شرکت دارویی آلمانی، شرکت آمریکایی Pfizer و شرکت چینی Fosun Pharma نیز مشارکت دارند.

مایکل رایان گفت: این واکسن‌ها برای نخستین بار در مرحله ۳ پس از آزمایش‌های قبلی روی ایمنی، ایمنی بدن و پاسخ ایمنی روی شمار گسترده‌ای از افراد آزمایش می‌شوند و نتایج این مرحله بررسی می‌کند که آیا واکسن‌ها می‌توانند از تعداد زیادی از مردم در طولانی مدت محافظت کنند یا خیر.

وی تأکید کرد: مرحله سوم به معنای موفقیت واکسن‌های توسعه داده شده نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که هر ۶ واکسن توسعه داده شده علیه کرونا بتواند از افراد در برابر این ویروس محافظت کند.

براساس داده‌های منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در مجموع، ۱۶۵ نامزد واکسن کرونا آزمایشات خود را آغاز کرده‌اند و ۲۶ واکسن در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند.