ارتش لبنان شایعه وجود تونل در بندر بیروت را تکذیب کرد

واکنش ارتش لبنان به خبر تونل زیرزمینی در محل انفجار بیروت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از آنکه برخی رسانه‌ها مدعی شدند که زیر محل وقوع انفجار در بندر بیروت، تونل‌هایی وجود دارد،‌ ارتش این کشور در بیانیه‌ای رسمی، این شایعه را «قویاً» تکذیب کرد.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش لبنان یکشنبه شب در واکنش به شایعه برخی رسانه‌ها اعلام کرد که ادعاها درباره وجود تونل در زیر محل وقوع انفجار در بندر بیروت نادرست است. 

به گزارش خبرگزاری لبنان (NNA)، ارتش در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده آورده که «برخی رسانه‌ها و برخی در فضای مجازی خبری منتشر کرده که در آن ادعا شده در زیر محل وقوع انفجار در بندر، تونل‌هایی وجود دارد که متعلق به یکی از احزاب لبنانی است؛ برای ارتش مهم است که قویّاً این ادعاها را رد ‌کند».

ارتش لبنان توضیح داده که ساختمان سیلوهای گندم شامل ساختمانی در زیرزمین برای مدیریت این سیلوهاست و مسیر اتاق مدیریت امور سیلو از طریق تونلی زیرزمینی است که از ورودی شرقی به سوی غرب آن امتداد یافته. 

طبق این گزارش، ارتش اعلام کرده که از «بار دیگر از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که شایعات را بازنشر نکنند و اطلاعات نادرست به مخاطب ندهند».

روز شنبه نیز سید حسن نصرالله از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیون در لبنان که بلافاصله پس از حادثه انفجار بندر بیروت، شروع به اتهام‌زنی به حزب‌الله کردند، گله کرده و اعلام کرده بود که حزب‌الله نه در بندر انباری داشته و نه دارد. 

بندر بیروت چهارم اوت (چهاردهم مردادماه) شاهد انفجار سهمگین بود. این انفجار بیش از صدوپنجاه کشته و هزاران کشته و دهها مفقود بر جا گذاشت. علت انفجار وجود مقادیر زیادی آمونیوم نیترات اعلام شده و کمیته تحقیقی مرتبط با دولت لبنان در حال بررسی این موضوع است.