عضو مجمع روحانیون می‌گوید: عارف با نامزد شدن در انتخابات آبروی خودش و اصلاح‌طلبان را نبرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر قوامی که در مجلس ششم ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی را برعهده داشت، درباره احتمال نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات 1400 به نامه‌نیوز گفت: «خواهش من از آقای عارف این است که دست به این کار نزند و بیش از این حیثیت و آبروی اصلاح‌طلبان را به حراج نگذارد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا محمدرضا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگیرد؟ گفت: «اگر اصلاح‌طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند.»

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبرو خودشان و اصلاح‌طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند».

قوامی در پاسخ به این که علت تمایل عارف به حضور در انتخابات 1400 چیست و چرا فکر می‌کند که ظرفیت مناسبی برای این کار است؟ گفت: «من فکر می‌کنم که آقای عارف می‌خواهد به اصولگرایان خدمتی کرده باشد، اصولگرایان هم می‌خواهند که عارف بیاید برای اینکه بگویند ما اصلاح‌طلبان را تایید کردیم، اما رای نداشتند و پایگاه اجتماعی آنان آسیب دیده است.»

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه کدام یک از طیف‌های اطلاح‌طلب ممکن است از عارف حمایت کنند؟ گفت:‌ «این نکته را توجه داشته باشید اصلاح‌طلبان فقط چند نفر در تهران که در شورای عالی و با عناوینی نشسته‌اند، نیستند. در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افراد اصلاح‌طلب بانفوذی هستند که از روحانی حمایت کرده بودند. این گروه با توجه به عملکرد ناصواب عارف در مجلس از وی حمایت نخواهند کرد. با این حال فکر می‌کنم که برخی اصلاح‌طلبان که می‌خواهند به هر وسیله‌ای شده، خود را به قدرت و دولت آویزان کنند و به هر سمتی مثل یک استانداری نیم‌بند و فرمانداری و.. راضی هستند از عارف حمایت خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «این گروه از اصلاح‌طلبان که به نظر من بهتر است نام آنان را فرصت‌طلب بگذاریم، صرفا دنبال کسب قدرت و موقعیتی برای خودشان و دوستانشان هستند، ممکن است پشت عارف بایستند».

قوامی در پایان گفت: «به نظر من اصلاح‌طلبان در تهران اگر متحد هستند باید عبدالله نوری را پیشنهاد کنند. چون او گزینه خوبی است که زمینه لازم و حرف برای گفتن دارد. برای اصلاح‌طلب هزینه هم داده است. حالا اگر تایید صلاحیت هم نشد می‌توان گفت که گزینه ما این بود و غیر از آن گزینه‌ای نداریم.

به نوشته نامه‌نیوز، برخی فعالان رسانه‌ای طیف اصلاح‌طلب، از آغاز فعالیت انتخاباتی عارف و همراهی کسانی چون محمدرضا تاجیک در راس کمپین انتخاباتی وی خبر داده‌اند.

عارف پس از ناکامی طیف متبوعش در انتخابات مجلس، از ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد.

او در مجلس دهم رئیس فراکسیون امید بود و پیش از آن، در سال 92 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود که با فشار اصلاح‌طلبان مجبور به کناره‌گیری به نفع روحانی شد.