پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فروشگاه‌ های آنلاین در مقایسه با فروشگاه‌های حضوری، محبوبیت بیشتری دارند. چرا که فروشگاه‌های اینترنتی دارای منافع و مزایای بیشتری برای خریداران و متقاضیان محصولات هستند. برای مثال، شما می‌توانید در اولین مراجعه خود به یک فروشگاه آنلاین، انواع کالاها و محصولات را ببینید. این درحالی است که با مراجعه به یک فروشگاه حضوری نمی‌توانید تمامی کالاها را مشاهده کنید. به همین خاطر، می‌توان دریافت که فرآیند خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی، امری زمان‌بَر نیست. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت، پس از چند روز کاری می‌توانید مرسوله خود را در مکان دلخواهتان دریافت نمایید. همراه ما باشید تا فروشگاه های آنلاین و حضوری را با هم مقایسه کنیم.  

مزایای فروشگاه آنلاین

  • صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان، نخستین مزیت خرید از فروشگاه های آنلاین است که توجه هر فرد را جلب می‌کند. برای نمونه، لازم نیست تا شما به همه‌ی فروشگاه‌های حضوری سطح شهر بروید و به دنبال کالای مورد نظر خود باشید. در واقع خرید آنلاین به شما کمک می‌کند تا زمان کمتری را به گشت و گذار در بازار اختصاص بدهید.

منظور از صرفه جویی در زمان به هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین این است که نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌کنید. کافی است که نام کالای خود را در مرورگر گوگل تایپ کنید. سپس در کسری از ثانیه شاهد طیف گسترده‌ای از آن محصولات خواهید بود.

  • عدم وجود محدودیت در موقعیت مکانی

زمانی که شما به خرید از فروشگاه های آنلاین می‌پردازید، چندان برای شما فرقی ندارد که آن فروشگاه در کدام شهر از ایران قرار گرفته است. چرا که امکان ارسال مرسوله در سراسر کشور با شرکت پست ایران وجود دارد. حداکثر مدتی که طول می‌کشد تا بسته شما به دست‌تان برسد، یک هفته کاری است. مدت ارسال مرسوله به سراسر ایران چندان زیاد نیست که شما در انتظار باشید.

  • کسب آگاهی از نظرات سایر مصرف‌کنندگان

فروشگاه های آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید کالای انتخابی خود را از جهات متفاوت مشاهده کنید. بالاخره برای شما اهمیت دارد که بدانید دیگران چه تجربه‌ای از انتخاب آن کالا یا محصول دارند. این درحالی است که در خرید از فروشگاه حضوری نمی‌توانید به هیچ نوع دیدگاهی درباره‌ی آن کالا دسترسی داشته باشید.

فرض کنید که می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین شیشه شیر را برای نوزادتان انتخاب کنید. اما شما نمی‌دانید که کیفیت سرشیشه شیر در چه درجه‌ای قرار دارد. در این شرایط، هیچ چیز بهتر از نظرات افرادی که قبلا این محصول را خریداری کرده‌اند، نیست. به طوری که ابهام و تردید شما پیش از انتخاب و دریافت کالا برطرف خواهد شد.

  • تنوع در انتخاب

فروشگاه های آنلاین به شما این امکان را می‌دهند تا طیف گسترده‌ای از محصولات را مشاهده کنید. با این تفاوت که در فروشگاه حضوری نمی‌توانید تمامی طرح‌های یک محصول خاص را مشاهده نمایید. همین تفاوت کوچک باعث می‌شود تا زمان چندان زیادی را برای خرید آنلاین صرف نکنید.

معایب خرید از فروشگاه های آنلاین

به هر حال خرید از فروشگاه های آنلاین معایبی هم دارد. اما معایب این نوع خرید نسبت به مزیت‌های خرید اینترنتی کمتر هستند. به همین خاطر، نمی‌توان گفت که به طور کلی خرید از فروشگاه آنلاین نامناسب است.

  • هزینه‌ی پستی

به طور معمول هزینه‌ی ارسال توسط پست، به هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین از شما دریافت می‌گردد. این هزینه ممکن است خاطر شما را کمی مکدر کند. چرا که قیمت کالا برای شما گران‌تر تمام می‌شود. با این حال، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که هزینه ارسال پست را دریافت نمی‌کنند. بهتر است به دنبال این دست از فروشگاه های آنلاین باشید.

  • تست کالا

مسلما به هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین نمی‌توانید جنس محصول و کیفیت آن را از فاصله‌ی نزدیک تشخیص بدهید. به همین خاطر، شما نیاز دارید تا مدت نسبتا زیادی را جهت اطلاع از جنس و کیفیت محصول صرف کنید. چون تمامی مشخصات در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی درج شده است.

مقایسه سه فروشگاه اینترنتی برتر در سطح کشور

فروشگاه مادرآن https://madaraan.ir ، شیپور و اُکالا جزو سه فروشگاه های آنلاین معتبر در سراسر کشور هستند. به احتمال زیاد، شما تجربه‌ی استفاده از محصولات هر یک از این کسب و کارهای اینترنتی را داشته‌اید. هر کدام از آن‌ها در مقابل یکدیگر دارای مزیت‌ها و معایبی هستند. با این حال، نمی‌توان به طور قطع بیان کرد که کدام یک را می‌توان بر دیگری ترجیح داد.

  • مقایسه اُکالا با فروشگاه اینترنتی مادرآن

 

فروشگاه های آنلاین اُکالا و مادرآن در زمینه‌ فعالیت خود نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. فروشگاه مادرآن در یک زمینه تخصصی فعالیت دارد. با این تفاوت که فروشگاه اُکالا در چندین حوزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اکنون به طور قطع می‌توانید بگویید که کدام یک از فروشگاه‌های آنلاین برای خرید اینترنتی تمامی لوازم یک حوزه خاص، بهترین است! از طرفی، مادرآن دارای پشتیبانی آنلاین است. به صورتی که شما می‌توانید بدون هیچ واسطه‌ای با مشاوران کارآزموده‌ی مادران ارتباط برقرار کنید. در مقابل، اُکالا دارای پشتیبانی تلفنی نیست و شما هیچ گونه راه ارتباطی با کارشناسان مربوطه نخواهید داشت.

  • مقایسه فروشگاه آنلاین مادرآن با شیپور

مادرآن و شیپور در لیست فروشگاه های آنلاین قرار دارند. لوازم مادر و کودک، وجه مشترک این دو فروشگاه اینترنتی است. اما کیفیت محصولات هر دو با هم متفاوت است. در سایت شیپور https://www.sheypoor.com ، لوازم دست دوم مادر و کودک وجود دارد. تامین‌کننده‌ی این محصولات، شیپور نیست. زیرا کاربران شیپور، کالاهای دست دوم را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. به همین خاطر، شما نمی‌توانید از کیفیت وسایل مادر و کودک، انتظار چندان زیادی داشته باشید. همچنین، مشخصات و ویژگی‌های این دست از محصولات به طور کامل در شیپور درج نمی‌شود. لذا، شما نمی‌توانید اطمینان 100 درصدی از کیفیت کالای انتخابی خود داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی مادرآن در مقایسه با شیپور، جهت خرید اینترنتی وسایل مادر و کودک مناسب‌تر است. زیرا تمامی محصولات مادرآن نو و جدید هستند. علاوه براین، تمامی مشخصات و ویژگی‌ کالاهای مادرآن مشخص است. لذا، دریافت کالای باکیفیت و مرغوب از مادرآن چیزی دور از ذهن نمی‌باشد.

  • مقایسه‌ی شیپور با اُکالا

فروشگاه های آنلاین شیپور و اُکالا تنها در کیفیت کالاهای ارائه شده نسبت به هم متفاوت هستند. به صورتی که می‌توان به طور واضح بیان کرد که در اُکالا تنها لوازم نو به فروش می‌رسند. با این تفاوت که همین کالاها در شیپور با عنوان کالای دست دوم در دسترس مشتریان‌شان قرار می‌گیرند.