یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: از آنجا که هنوز ائتلاف اصولگرایان تشکیل نشده و سخنگو ندارد، اکنون هرگونه اظهارنظری در مورد انتخابات صرفا موضع شخصی افراد محسوب می‌شود و نظر مجموعه اصولگرایان نیست.

نظر ترقی درباره انتخاب رییس‌جمهور نظامی در ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص آخرین فعالیت‌های این حزب و همچنین جبهه پیروان رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: درباره موضوع انتخابات ریاست جمهوری تاکنون جلساتی را درون حزب موتلفه داشتیم و بحث‌هایی در این خصوص انجام شده است، اما تاکنون تصمیم‌گیری‌ پیرامون این مساله نداشته‌ایم. البته تمامی مباحث درون حزب بوده و خارج از حزب هنوز هیچ بحث و جلسه‌ای مطرح نبوده است.

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به سوالی درباره آرایش جریان اصولگرا در انتخابات آینده و تعدد کاندیداهای این جریان، اظهار داشت: تا این لحظه هنوز هیچ بحث تشکیلاتی در خصوص انتخابات، میان مجموعه اصولگرایان و به صورت مجموعه‌ای صورت نگرفته است. فقط خود افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند و شاید تمایلی به این موضوع دارند، برای مطرح شدن در عرصه‌های رسانه‌ای و سایر حوزه‌ها در حال فعالیت هستند، تا زمانی که بحث و بررسی در جلسات ائتلاف آغاز شود.

وی ادامه داد: البته از آنجا که هنوز ائتلاف تشکیل نشده و سخنگو ندارد، اکنون هرگونه اظهارنظری صرفا موضع شخصی افراد محسوب می‌شود و نظر مجموعه اصولگرایان نیست. اما آنچه که مسلم است این است که همه روی این مساله توافق دارند که باید به یک گزینه مطلوب و متناسب با گام دوم انقلاب که بتواند مطالبه مقام معظم رهبری را درخصوص تشکل یک دولت جوان و انقلابی تامین کند، برسند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه ابراز داشت: بنابراین جهت‌گیری کلی مشخص است و ما به دنبال گزینه‌های مصداقی‌ که بتواد این مطالبه را محقق ند، هستیم. همچنین نیاز به زمان است تا ببینیم ویژگی‌هایی که شورای نگهبان می‌خواهد در رابطه با رجال سیاسی و مذهبی تعریف کند، چه ویژگی‌هایی است و چگونه می‌شود مصداق‌هایی را متناسب با آن ویژگی‌های تعریف شده جدید، پیدا کرد.

ترقی همچنین درخصوص مباحث مطرح شده درباره انتخاب یک رییس‌جمهور نظامی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ببینید آنچه که مطالبه مقام معظم رهبری است، یک دولت جهادی یعنی دولتی جوان، انقلابی، با نشاط و دارای توان کار جهادی است که بتواند عقب‌ماندگی‌های کشور را در ابعاد مختلف جبران کند و یک حضور با نشاط و پرتحرک در عرصه اجرایی کشور داشته باشد، حالا برخی‌ها تصور می‌کنند که این روحیه در نیروهای نظامی بیشتر و در نیروهای غیرنظامی کمتر است، یعنی نیروهای نظامی توان تشکیل دولت جهادی و انقلابی را دارند. اما آنچه که باید به آن توجه شود، این است که اگر شخصیت ‌ایی از نیروهای نظامی هم وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، بُعد جهادی‌شان مدنظر است نه بُعد نظامی این افراد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه درخصوص پیشنهاد طرح انسداد فضای مجازی توسط گروهی از نمایندگان و تاثیر آن بر انتخابات سال آینده به ویژه بر سبد رای اصولگرایان، گفت: به هر حال باید به این نکته توجه شود که کنترل و مدیریت فضای مجازی مورد انتظار مقام معظم رهبری است، حتی در همین دیدار اخیر با دولت هم روی این مساله تاکید و تکیه کردند. متاسفانه دولت تا این لحظه همیشه از مدیریت فضای مجازی امتناع کرده و برخورد مناسبی برای مدیریت این فضا نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، طبیعی است که مجلس مجبور است در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام لازم را بردارد. البته این طرح یک پیشنهاد اولیه است و باید منتظر باشیم و ببینیم در نهایت و در اثر بحث‌ها و گفت‌وگو‌های مجلس به چه جمع‌بندی و نتیجه‌ای خواهد رسید. معتقدم این مساله نیازمند زمان است تا ببینیم که باتوجه به نقطه نظراتی که در جامعه و در میان خود نمایندگان وجود دارد، در نهایت این پیشنهاد به چه صورت در خواهد آمد.