وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض بار دیگر خواستار تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) بار دیگر خواستار تحریم تسلیحاتی ایران و تشدید فشارهای بین‌المللی علیه نظام ایران با هدف آنچه که «توقف فعالیت‌های تروریستی علیه امنیت و ثبات منطقه و صلح بین‌المللی» خواند شد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، وی ضمن نادیده گرفتن نقش ریاض و دولت مستعفی یمن در کشتار مردم بی‌گناه این کشور مدعی شد: تداوم اقدام نظام ایران در تسلیح شبه‌نظامیان الحوثی و دادن کارشناس و پول لازم به این شبه‌نظامیان، نقض آشکار قطع‌نامه‌های بین‌المللی مرتبط با بحران یمن است.

الاریانی در ادامه این ادعاهای خود افزود: دستگیری یک باند حوثی قاچاق اسلحه ایرانی و اعتراف آن به آموزش دیدن در ایران و ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیانگر شواهد غیرقابل انکاری از دخالت ایران در اداره قاچاق سلاح و حمایت از شبه‌نظامیان الحوثی با موشک‌های بالستیک و پهپاد برای انجام برنامه‌های خرابکارانه آن در منطقه است.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن مدعی شد که نیروهای انصارالله از توافق سوئد سوء استفاده می‌کنند و از بنادر «الحدیده»، «الصلیف» و «راس عیسی» به عنوان گذرگاهی برای قاچاق سلاح‌‌های ایرانی استفاده می‌کنند و بر شمار عملیات‌های نظامی خود در یمن و هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و اهداف غیرنظامی در خاک عربستان سعودی افزوده‌اند.

الاریانی اواخر مردادماه پیش نیز  خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شد و ادعا کرد که لغو تحریم تسلیحاتی ایران، باعث خواهد شد که «بر آتش درگیریهای منطقه افزوده شود».

این مسئول وابسته به سعودی مدعی شد: «تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران، اقدام مهمی است تا مجبور شود از سیاستهای خصمانه، برنامه‌های توسعه‌طلبانه، گسترش هرج‌ومرج، تخریب و تروریسم در منطقه از طریق شبه‌نظامیانش دست بردارد».