رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در پاسخ به عده‌ای که میگویند قبل از این دولت هم تحریم بوده الان هم تحریم است، گفت: جنگ اقتصادی در این 3 سال اتفاق افتاده آنچه در گذشته بود تحریم بوده و نه جنگ.

پاسخ روحانی به انتقادات؛ از «نگاه به خارج» تا «قیاس با دولت قبل»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است:

*  وزارت صمت در خط مقدم مبارزه با تحریم است. 

* باید برای مشکلات به مردم آدرس درست بدهیم.

* بعضی از دوستان در فضای مجازی میگویند که قبل از این دولت هم تحریم بوده الان هم تحریم است.

* جنگ اقتصادی در این 3 سال اتفاق افتاده آنچه در گذشته بود تحریم بوده و نه جنگ.

* جنگ اقتصادی از سال 97 شروع شده است.

* واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.

* پاسخ کسانی که می گویند نگاه دولت به داخلی نیست، همین افتتاح های روزهای پنجشنبه است.

* نگاه اصلی ما به تولید داخلی است.

مشروح اظهارات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت را در ادامه بخوانید:

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح امروز -چهارشنبه- در جلسه هیات دولت گفت: از اقدام مجلس که با رای قاطع به وزیر پیشنهادی صمت تشکر می‌کنم. در شرایط فعلی یکی از مسئولیت‌های مهمی که پستش چند ماه خالی بود و از طریق سرپرستی اداره می‌شد، با این رای از امروز این سمت - که در مسئولیت سنگینی قرار دارد - مشخص شده و بار مسئولیت را به دوش گرفته است. 

وی با بیان اینکه وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌هایی است که امروز در خط مقدم در مبارزه در شرایط تحریم است، اظهار داشت: این وزارتخانه بار مسئولیت تامین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را به دوش دارد. البته وزارت کشاورزی و وزارتخانه‌های دیگر هم مسئولیت تولید در بخش خودشان برعهده دارند. 

رییس ‌جمهوری با اشاره به مسئولیت‌های اصلی وزارت صمت تصریح کرد: در حکمی که دیروز صادر کردم، سیاست‌هایی که وزارت صمت باید دنبال کند و خط مشی که پیگیری کند را ابلاغ کردم. چهار مسئله مهم امروز بر دوش وزارت صمت است. اولین مسئله، جهش تولید است.