محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه گفت‌: شورای نگهبان از خارج دستگاه دروغ‌سنج وارد کند و هر کسی که خواستار حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری شد، پیش دستگاه حرف بزند تا بلکه دروغ‌هایش آشکار شود.

پیشنهاد استفاده از دستگاه دروغ‌سنج برای تایید صلاحیت‌ها در انتخابات!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتخابات ۱۴۰۰ به تدریج در فضای سیاسی کشور مورد توجه قرار می‌گیرد. تعیین رئیس‌جمهور پس از حسن روحانی و شکل تعیین کاندیداهای جریان‌های مختلف سیاسی، یکی از بحث‌های مهم این روزها را به خود اختصاص داده است. اما سوال مهم این‌جاست که در انتخابات ۱۴۰۰ کدام گروه‌ها می‌توانند از مانع تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان عبور کنند؟

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این‌ باره اظهار داشت: آقای روحانی طوری عمل کرده که هم منافع ملی را هدر داده و هم مردم را دلسرد کرده است. به همین دلیل بهتر است مجلس یازدهم با رأی به استیضاح رئیس‌جمهوری، یک ‌سال زودتر جلوی ضرر را بگیرد. در واقع همه وعده‌های روحانی و اسحاق جهانگیری خلاف از آب درآمد. آنها در سال ۹۶ گفته بودند اگر رئیسی رئیس‌جمهوری شود،‌ قیمت ارز به پنج هزار تومان می‌رسد و حالا مردم با دلار بالای ۲۰ هزار تومانی روبه‌رو هستند.

این دیپلمات پیشین در ادامه سخنانش گفت: اساساً از همان اول باید به نوعی از حضور حسن روحانی جلوگیری می‌شد چراکه امام خمینی بارها تاکید کرده بودند، به افراد مرفه مسئولیت ندهید. آقای روحانی در خاطراتش از ناتوانی در اجاره ۲ اتاق کوچک نوشته است. ایشان که در طول ۴۱ سال اخیر کاری به جز مسئولیت در نظام نداشته،‌ چطور خانه‌ مجلل ۱۰۰ میلیارد تومانی خریده است؟

قدیری ابیانه همچنین توضیح داد: به نظر من حضور روحانی در رأس دولت همه‌اش ضرر است و به همین خاطر حتماً باید مثل بنی‌صدر عزل شود تا بیشتر از این به کشور و نظام خسارت نزند.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم شورای نگهبان از خارج دستگاه دروغ‌سنج وارد کند و هر کسی که خواستار حضور در انتخابات شد پیش دستگاه حرف بزند تا بلکه دروغ‌هایش آشکار شود. اگر این کار انجام شود، کسی مانند حسن روحانی‌ نمی‌تواند به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری خودش را در معرض رأی مردم قرار دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه در پایان گفت: نظام آرمان‌‌ها و ارزش‌هایی دارد که تحت هیچ شرایطی نباید به آنها بی‌توجه شویم.