سید کمال‌ سجادی گفت: از الزام‌های مهم رقابتی و در نتیجه پرشمار شدن انتخابات این است که باید همه سلیقه‌های فعال در عرصه سیاسی بتوانند فضای لازم را برای حضوری جدی در انتخابات داشته باشند.

توصیه‌های یک اصولگرا برای پرشور شدن انتخابات ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتخابات ۱۴۰۰ در چه شرایطی برگزار خواهد شد؟‌ در شرایطی که شرایط کنونی انتخابات آتی را نسبت به انتخابات گذشته مهم‌تر کرده است، توجه به چه الزام‌هایی می‌تواند زمینه را برای برگزاری انتخاباتی با حداکثر ممکن مشارکت آماده کند؟

سید کمال‌ سجادی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: درباره نرخ مشارکت بالا باید گفت، این حالت موجب تحکیم و یا تقویت مشروعیت یک نظام خواهد شد. لذا در ماه‌های منتهی به روز برگزاری انتخابات، همه باید سعی‌شان را به کار بگیرند تا انگیزه رای دادن را به قشرهای مختلف جامعه تزریق کنند. در انتخابات‌های نظام ما بعضی موقع‌ها حتی آمار فوق‌العاده ۸۰ درصدی هم به ثبت رسیده است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، در ادامه گفت: از الزام‌های مهم رقابتی و در نتیجه پرشمار شدن انتخابات این است که باید همه سلیقه‌های فعال در عرصه سیاسی بتوانند فضای لازم را برای حضوری جدی در انتخابات داشته باشند. در واقع  در این حالت، مردم با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای که دارند می‌توانند بیایند و به کاندیدای مورد نظرشان رای بدهند. در چنین شرایطی هم انتخابات مشارکتی پررنگ را به خود خواهد دید و هم کاندیداها باید برنامه‌هایی جدی و بنیادی را ارائه بدهند و اینطور نباشد که با توسل به شعارهای توخالی و برخی از حرکات آنچنانی رای گروهی از مردم را جلب کنند.

او تصریح کرد: همچنین باید گفت، نارضایتی عمومی که متاسفانه این روزها به اوج خودش رسیده است، می‌تواند تاثیری منفی در میزان رای‌های ریخته شده به صندوق داشته باشد. لذا دولت باید سعی‌اش را به کار بگیرد تا بلکه به نوعی وضعیت موجود را اصلاح کند تا از این طریق مردم نسبت به  آینده خودشان اطمینان‌خاطر لازم را به دست بیاورند. دولتی‌ها باید این را بدانند،‌ حتی در شرایط دشوارِ تحریم هم می‌توانیم با بهره‌وری بهینه از پتانسیل‌هایی که داریم،‌ قیمت‌های افسارگسیخته را کنترل کنیم تا  از این طریق مردم افق روشنی را پیش روی خود ببینند.

وی در ادامه افزود: مورد دیگر هم که مهم است،‌ این است که کاندیداها حتما از سیاه‌نمایی و اتهام‌زنی پرهیز کنند و در مناظره‌ها و فعالیت‌های تبلیغی انتخاباتی فقط برنامه ارایه کنند و درباره راه‌کارها به بحث و گفت‌وگو بپردازند. به هر حال سیاه‌نمایی و تهمت زدن به یکدیگر مردم را دلسرد و مایوس می‌کند و انگیزه‌ای برای رای دادن برای‌شان نمی‌ماند.

سید کمال سجادی در پایان گفت: همه هم‌وغم نظام باید برگزاری هر چه بهتر انتخابات ۱۴۰۰ باشد.