رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه سفر آقای ظریف به چین سفر خوبی بود و در صورت مذاکرات ایشان که خواندم دیدم بسیار جامع صحبت شده است و درباره مسائل دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز آن قرارداد ۲۵ ساله به خوبی بحث کردند و درباره مسائل منطقه هم صحبت کرده‌اند، گفت: درباره برجام و موضوعات بین‌المللی هم در این سفر صحبت شد که در مجموع سفر موفقی بود و گزارشی هم که وزیر خارجه درباره این سفر ارائه کرد نشان‌دهنده یک گشایش در همه زمینه‌ها بود.

اظهارات امیدوارکننده واعظی درباره سفر ظریف به چین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود واعظی در حاشیه جلسه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان محاسبات ۵۵۳ مدیر متخلف را به دولت معرفی کرده و این گزارش در اختیار ریاست‌جمهوری قرار گرفته یا نه، اظهار کرد: این مطلب جدیدی نیست. براساس قانونی که برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد، همه تخلفات کارمندان در همین بخش رسیدگی به تخلفات که در نهادها و وزارتخانه‌ها هست، مورد بررسی قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه اعمال نفوذی نشود و حقی ناحق نشود، هر آنچه که مربوط به مدیریت‌ها است نیز در نهاد ریاست جمهوری در کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و متخلفان برای دفاع می‌آیند و کار انجام می‌شود.

وی افزود: اتفاق جدیدی رخ نداده، در دولت‌های مختلف همه مدیرانی که شکایتی علیه آنان است و مشکلی درباره‌شان وجود دارد، جای رسیدگی‌اش همان بخشی رسیدگی به تخلفات است که در ریاست‌جمهوری وجود دارد.

رییس‌ دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد ۵۵۳ گزارش درباره مدیران متخلف دولتی از سوی دیوان محاسبات به نهاد ریاست جمهوری واصل شده یا نه، گفت: من تعداد گزارش‌هایی که  دیوان محاسبات کشور به دولت واصل کرده است را نمی‌دانم. حرفم این است که گزارش‌ها یکجا نمی‌آید و من این موضوع دیوان محاسبات را در رسانه‌ها خواندم. چیز مهمی هم نیست. باید بیاید چرا که هر مدیری که در جایگاهی قرار دارد، از یک رده‌ای به بالا اگر تخلف و ادعایی درباره‌اش وجود دارد باید در نهایت ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گیرد و این کار دارد طبق روال انجام می‌شود و هیچوقت یک لیست این چنینی نمی‌آید و خردخرد ارائه می‌شود.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلایل سفر وزیر خارجه به چین و طرح این کشور برای تسهیل گفت‌وگوها و نظر دولت در این زمینه، اظهار کرد: سفر آقای ظریف به چین سفر خوبی بود و در صورت مذاکرات ایشان که خواندم دیدم بسیار جامع صحبت شده است و درباره مسائل دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز آن قرارداد ۲۵ ساله به خوبی بحث کردند و درباره مسائل منطقه هم صحبت کرده‌اند.

وی افزود: در مورد مسائل منطقه مشخص است که تحولات منطقه هم برای ایران و هم برای چین مهم است، به خصوص که چین دیگر کشور گذشته نیست و به دلیل نوع ارتباط اقتصادی که با سایر کشورها دارد، امنیت و ثبات کشورها برایش اهمیت دارد و جدی‌تر از گذشته مسائل را بررسی می‌کند و رایزنی انجام می‌دهد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه چین، ایران را یک شریک خوب خود در مسائل اقتصادی می‌داند، گفت: درباره برجام و موضوعات بین‌المللی هم در این سفر صحبت شد که در مجموع سفر موفقی بود و گزارشی هم که وزیر خارجه درباره این سفر ارائه کرد نشان‌دهنده یک گشایش در همه زمینه‌ها بود.

در حال تکمیل...