«دفتر کنترل دارائی‌های خارجی» وابسته به وزارت خزانه داری امریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود پنج نهاد ایرانی را به تلاش برای اثرگذاری بر فرآیند انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ این کشور متهم کرد.

تحریم جدید آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز پنج شنبه در تارنمای رسمی خود با انتشار مطلبی مدعی تلاش پنج نهاد ایرانی برای اثرگذاری بر فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا شد و از مسدود کردن دارائیهای و منافع تحت مالکیت این نهادها خبر داد.

در مطلب منتشره، دفتر کنترل دارائی‌های خارجی (OFAC) وابسته به وزارت خزانه داری ایالات متحده پنج نهاد ایرانی را به تلاش برای اثرگذاری انتخابات در ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد که حکومت ایران فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا را هدف قرار داده و با اقدامات بی‌پروایانه‌ای همچون انتشار اطلاعات جعلی به‌صورت آنلاین و اجرای عملیات‌های نفوذ بدخواهانه با هدف گمراه‌سازی رأی دهندگان امریکایی، درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه در میان جمعیت رأی دهندگان این کشور است.

در ادامه ادعاهای وزارت خزانه داری امریکا آمده است: «بخشهایی از حکومت ایران که تحت پوشش خبرگزاریها و رسانه‌های خبری فعالیت می‌کنند، در جهت تضعیف فرآیندهای دموکراتیک در ایالات متحده اقدام می‌کنند».

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری امریکا نیز مدعی شد که «حکومت ایران در تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ایالات متحده از روایتهای نادرست و سایر مضامین گمراه‌کننده استفاده می‌کند». وی در ادامه افزود که «این دولت [ترامپ] به تضمین صحت نظام انتخاباتی ایالات متحده متعهد است (! ) و به مقابله با تلاش‌ها از جانب هر بازیگر خارجی که فرآیندهای انتخاباتی ما را تهدید کند، ادامه خواهد داد».

وزارت خزانه داری ایالات متحده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC)، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF)، و مؤسسه بیان رسانه گستر (بیان گستر) را به اتهام مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در هرگونه مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده- اعم از حمایت، فعالیت مخفیانه و یا همدستی- مشمول فرمان اجرایی (Executive Order/E.O) ۱۳۸۴۸ قرار می‌دهد.

افزون بر این سه نهاد، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی (IRTVU) و اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی (IUVM) به دلیل آنکه در مالکیت یا کنترل نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مشمول این فرمان اجرایی ۱۳۸۴۸ می‌شوند.

وزارت خزانه داری امریکا در ادامه ادعاهای کذب و واهی خود افزود که «تلاش‌های حکومت ایران برای انتشار اطلاعات جعلی و نادرست که تحت پوشش مجموعه متنوعی از رسانه‌های مخفی صورت می‌گیرد، مخاطبان را در سطح جهانی هدف قرار می‌دهند. عملیات‌های انتشار اطلاعات جعلی از سوی حکومت ایران با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی در میان خوانندگان و از طریق پلتفرمهای رسانه اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان انجام می‌شود».

وزارت خزانه داری امریکا همچنین رسانه‌های وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نشر و تقویت روایتهای غلط به زبان انگلیسی و به اشتراک‌گذاری مقاله‌های پروپاگاندایی بی‌اعتبارکننده و سایر مضامین مرتبط با امریکا با هدف ایجاد اختلاف در میان مخاطبان ایالات متحده متهم کرد و مدعی شد که اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی به نشر نظریه‌های توطئه و اطلاعات غلط مرتبط با بیماری همه گیر کووید -۱۹ مبادرت کرده است.

وزارت خزانه داری امریکا در ادامه اعلام کرد که تمام دارائی و منافع تحت مالکیت افراد و نهادهای معرفی شده [در این اطلاعیه] در قلمرو تحت حاکمیت ایالات متحده مسدود می‌شود و اتباع این کشور بطور کلی از مشارکت در هرگونه معامله با این افراد یا نهادها منع می‌شوند. همچنین نهادها و مؤسسات مالی خارجی که عامدانه به تسهیل معاملات برای این افراد و نهادها اقدام کنند، یا افرادی که امکانات یا سایر حمایتهای مشخص را برای افراد و نهادهای معرفی شده فراهم کنند، با خطر تحریم روبه‌رو شده که این امر می‌تواند دسترسی آنها را به سیستم مالی امریکا با مشکل جدی مواجه ساخته و یا دارایی و منافع تحت مالکیت آنها را در قلمرو تحت حاکمیت امریکا مسدود نماید. همچنین تمام نهادهایی که افراد و نهادهای معرفی شده در این اطلاعیه مالک ۵۰ درصد یا بیشتر آن باشند، مسدود می‌شوند.