محمد غرضی گفت: گروهی با شمار اندک تصور می‌کنند می‌توانند با جوسازی برای کاهش حضور مردم در انتخابات خودشان به قدرت برسند در صورتی که برای همه ما روشن است که ملت در انتخابات ریاست‌جهوری سال آینده پر شور حضور خواهد داشت و پاسخ محکمی به توطئه دشمنان می‌دهد.

غرضی: چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند ملت نگه دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به باور بسیاری از نیروهای باسابقه انقلاب اسلامی و کارشناسان سیاسی حضور مردم در انتخابات بیش از پیش ضروری است و هم مردم و هم مسئولان باید در اندیشه برگزاری یک انتخابات حداکثری باشند.

محمد غرضی از پیشگامان انقلاب اسلامی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «گروهی با شمار اندک تصور می‌کنند می‌توانند با جوسازی برای کاهش حضور مردم در انتخابات خودشان به قدرت برسند در صورتی که برای همه ما روشن است که ملت در انتخابات ریاست‌جهوری سال آینده پر شور حضور خواهد داشت و پاسخ محکمی به توطئه دشمنان می‌دهد. اینکه مردم در انتخابات مجلس شرکت نکردند هم باعث تضعیف مجلس شد البته واقعیت این است که هر مجلسی تا کنون روی کار آمده است، مدافع حق ملت نبوده است و همیشه از گروه‌های سیاسی نزدیک به خود حمایت کرده است به همین دلیل هم هیچگاه در تاریخ ایران از مشروطه تا کنون مجلس قدرتی در کشور نداشته است. تقریبا تمام مجالس آمده‌اند و امتیازی از دولت گرفته‌اند و کنار نشسته‌اند و حقوق مردم را فراموش کرده‌اند و به همین دلیل هم مردم امیدی به انتخابات مجلس نداشتند». 

 

او ادامه داد: «اما انتخابات ریاست‌جمهوری اینگونه نیست. مردم همیشه در انتخابات ریاست‌جمهوری به وظیفه ملی خود عمل کرده است زیرا مردم می‌دانند که اگر شرکت نکنند زبان و تیغ دشمن تیزتر می‌شود؛ به همین دلیل همیشه و در هر انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد حضور گسترده مردم بوده‌ایم. حالا اینکه در پی انتخابات گروه‌هایی بر دولت مسلط شده‌اند که حقوق عامه را رعایت نکردند و پیگیر حل مشکلات مردم نبوده‌اند بحث دیگری است. برای مردم بیش از آنکه این دولت یا آن دولت مهم باشد، حفظ کشور مهم است و برای تحقق همین امر هم در سال1400 شاهد یک انتخابات حداکثری خواهیم بود».

غرضی درباره نوع عملکرد دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در دولت‌های بعد از انقلاب اظهار کرد: «من در گذشته در گفت‌وگوهایی به شما هم گفته‌ام که چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند ملت نگه دارد. در ابتدای انقلاب دولت در اختیار جریان چپ قرار داشت، از اواخر دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد دولت نیمه‌چپ-نیمه‌راست بود، تا اواسط دهه هشتاد دولت چپ بود، دولت احمدی‌نژاد کاملا راست بود و دولت روحانی هم در اختیار نیروهای چپ است. واقعیت این است که بیشتر دولت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی در اختیار نیروهای چپ بوده است. جالب است برایتان بگویم که دولت احمدی‌نژاد 600میلیارد دلار در اختیار داشت و دلار از هزار تومان به سه هزار تومان رسید و دولت روحانی هم همین میزان را در اختیار داشت و دلار به 30هزار تومان افزایش یافت. این نشان می‌دهد دولت نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت عمل کند».

این فعال سیاسی تصریح کرد: «مردم خیری از دولت‌ها ندیده‌اند اما آن‌قدر شریف هستند که همیشه پای نظام ایستاده‌اند و برای نظام و نه برای اشخاص می‌آیند و رأی می‌دهند».

او در پاسخ به این پرسش که چه باید کرد تا قدری از مشکلات مردم کاسته شود، خاطرنشان کرد: «ما باید به دنبال راهی باشیم تا به جای آنکه از مردم امتیاز بگیریم به آنها امتیاز بدیهم تا این میزان دچار گرفتاری نباشند. باید چاپ پول بدون پشتوانه متوقف شود تا تورم افزایش نیابد. اگر تورم وجود داشته باشد، حقوق فقرا پایمال می‌شود. مردم باید احساس کنند مسئولان حرف و عملشان یکی است و احساس کنند در میان مسئولان صداقت وجود دارد و دست برداریم از این همه چپ‌ و راست کردن‌ها. مردم دیگر هم از طیف چپ و هم از طیف راست خسته‌اند؛ پس باید به جای این همه گروه و طیف‌‌بازی به فکر مردم و کشور بود».

غرضی در پایان گفت: «همه ما باید سعی کنیم به‌جای تئوری‌های وارداتی چپ و راست به سمت اجماع برویم. بهتر است به‌جای دفاع از اندیشه‌های مونتسکیو از اندیشه انقلاب اسلامی دفاع کنیم. زیرا معیار مونتسکیو  51درصد آراء عمومی است و معیار ما 98 درصدی است که به انقلاب رأی دادند. انقلاب اسلامی بیش از اینها که غربی‌ها می‌گفتند می‌خواست که مردم تعیین‌کنندگان سرنوشت خود باشند. انقلاب ما انقلاب عامه مردم بود نه مثل انقلاب‌های فرانسه، کوبا و الجزایر که گروه‌ها و نه مردم بر کشور مسلط شدند».