همزمان با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ تظاهرات ضدترامپ مقابل کاخ سفید

راهپیمایی مخالفان ترامپ جلوی کاخ سفید|تصاویر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همزمان با برگزار پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمعی ازمخالفان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و رئیس جمهوری کنونی این کشور درمقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، تجمع کنندگان ضمن حمل پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با دونالد ترامپ، علیه او شعار دادند. خبرنگاران برخی رسانه های آمریکایی نیز این خبر را در صفحات توئیتر خود مخابره کردند.

معترضان همچنین یکی از خیابان های نزدیک کاخ سفید را برای مدتی مسدود کردند.

به رغم درخواست مکرر پلیس از معترضان برای متفرق شدن، مخالفان خشمگین دونالد ترامپ برابر دستور پلیس مقاومت کردند.

تجمع کنندگان برای لحظاتی با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس که سعی داشت به زور به این تجمع اعتراض پایان دهد، با خشم معترضان مواجه شد. پلیس تعدادی از معترضان را بازداشت کرده است.

همچنین گزارش حاکی است یک گروه مخالف ترامپ به نام "امریکای روستایی ۲۰۲۰" دو پلاکارد بزرگ در آسمان فیلادلفیا به اهتزار درآوردند که روی جملاتی در تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت خود و جملاتی در مخالفت با ترامپ نقش بسته بود.

84NbOOCO1k1J

از چند روز پیش از انتخابات، بسیاری از رسانه های آمریکا از احتمال بروز درگیری و آشوب های خیابانی بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج خبر داده اند.

lJxiDZjSMeNK
در نیویورک، واشنگتن و بسیاری دیگر شهرهای کلیدی آمریکا، بانک ها و فروشگاه ها از بیم درگیری های خیابانی و حمله ور شدن معترضان به مغازه ها، با تخته های بزرگ اقدام به ایجاد حصارهای بلند مقابل فروشگاه ها و بانک ها کرده اند.