سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران صبح امروز استوارنامه خود را به رئیس شورای عالی سیاسی یمن، عالی‌ترین نهاد سیاسی در صنعاء تسلیم کرده است.

سفیر ایران در یمن استوارنامه خود را تسلیم کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه خبری المسیره یمن از تقدیم استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

المسیره گزارش داد که «حسن ایرلو» سفیر جدید تهران در صنعاء، استوارنامه خود را به «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تسلیم کرده است.

ایرلو هشتم آبان ماه جاری با «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرده بود.

اواخر مهرماه گذشته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ورود آقای ایرلو به یمن خبر داده بود. از سال ۱۳۹۴ که جنگ عربستان سعودی و امارات در قالب ائتلاف عربی علیه یمن آغاز شده، این کشور در محاصره این ائتلاف است.

فرودگاه‌های این کشور که در کنترل دولت نجات ملی در صنعاء است، امکان فعالیت ندارند به طوری که تاکنون هزاران بیمار یمنی که نیاز به مداوا در خارج از این کشور داشته‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره ورود سفیر جدید به یمن گفته بود که وی وارد صنعا شده و بزودی رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه دولت نجات ملی تحویل خواهد داد.

پیشتر و در مردادماه سال گذشته (۱۳۹۸)‌ دولت نجات ملی یمن «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار خود در ایران  تعیین کرده بود.