معاون سیاسی سپاه می گوید: آماده باش نیروهای امنیتی آمریکا شبیه آماده باش‌هایی است که در کشورهای مختلف برای مواجه با تهدیدات خارجی داده می‌شود و این نشان می دهد آمریکا در شرایط خاصی قرار گرفته است.

واکنش مقام ارشد سپاه به آماده باش نیروهای نظامی آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در جریان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد این بودیم که افکار عمومی در کل جهان تحت تاثیر حوادث آمریکا قرار گرفت و کمیت و کیفیت رقابت‌ها و نوع ادبیاتی که در انتخابات آمریکا بکار گرفته شد، خیلی از مسائل را تحت الشعاع قرار داد و تحلیلگران نیز هر کدام از منظری به تحلیل انتخابات آمریکا پرداختند.

وی افزود: یک جنبه این تحلیل ها نیز همین بحرانی است که آمریکا دچار آن شده است و احتمال عمق پیدا کردن این بحران و در پی آن وقوع آشوب‌های داخلی در آمریکا وجود دارد.

سردار جوانی با بیان اینکه احتمال وقوع آشوب های داخلی در آمریکا امری دور از ذهن نیست ادامه داد: خود مقامات آمریکایی و مقامات پلیس این کشور نیز اذعان می کنند که آمریکا باید برای حوادث پس از انتخابات آماده باشد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: وقتی در ایالت های مهم آمریکا نیروهای امنیتی به حالت آماده باش در می آیند نشان از بحرانی است که ممکن است آمریکا دچار آن شود. امروز سطح آماده باش نیروهای امنیتی آمریکا شبیه آماده باش‌هایی است که در کشورهای مختلف برای مواجه با تهدیدات خارجی داده می‌شود و این نشان می دهد آمریکا در شرایط خاصی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امروزه دارد مشخص می شود آنچه حتی در داخل کشور ما روشنفکرهای غربگرای ایرانی سعی می کردند به مردم ارائه دهند و منتقد نظام مردمسالاری دینی بودند، امروز محصول چنین نظام سیاسی را مشاهده می کنیم که حتی نظام آمریکا را نیز دچار بحران کرده است تا جایی که سردمداران آمریکایی نیز نگران حوادث پیشرو هستند.

سردار جوانی با بیان اینکه مشکل ما با جمهوریخواه‌ها و دموکرات‌ها نیست بلکه مشکل اصلی ما با اصل نظام سیاسی آمریکا است، عنوان کرد: نظام آمریکا یک نظام استکباری است و بر همین اساس رهبر انقلاب فرمودند که مسائل کشور را به مسائل خارجی گره نزنید؛ ما نظام استکباری آمریکا را یک تهدید برای منافع خودمان می دانیم.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: جمهوریخواه و دموکرات در دشمنی با ملت ایران هیچ تفاومتی ندارند و شاید تنها در تکنیک‌ها و روش‌ها با هم تفاوت کنند. اساسا نظام استکباری آمریکا با پیشرفت و استقلال ملت ایران مخالف است و طبیعی است که در داخل کشور بحث بر سر  اینکه چه کسی در آمریکا سر کار بیاید بی معنی است.