فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض اندام خارج از قوانین و مقررات بین‌المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد.

خاطر جمعی ارتش به مردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، در خصوص نگرانی‌های به وجود آمده به علت درگیری‌ها در منطقه قره باغ میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تاکید ما بر آرامش و پیگیری موضوع و اختلافات از طریق گفتگو و مذاکره میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیرد، تاکید کرد: حفظ ژئوپلیتیک منطقه قابل احترام و خط قرمز ماست و هیچ قدرتی نباید درصدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد و ما این موضوع را بر نمی‌تابیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استقرار بیشتر نیروها در مناطق مرزی برای تأمین امنیت منطقه، گفت: یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی مستقر شده‌اند و ما این استقرار را تقویت و محکم‌تر می‌کنیم و با تمام توان در مسیر ایجاد امنیت و آرامش برای کشور تلاش خواهیم کرد و اجازه عرض اندام خارج از قوانین و مقررات بین المللی را به هیچ قدرتی نخواهیم داد.

حیدری هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی را حفاظت از حریم‌ مرزها به‌عنوان خطوط قرمز کشور دانست و گفت: ما به‌هیچ عنوان اجازه عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهیم، خط قرمز ما تأمین امنیت، آرامش و آسایش مردم است و ارتش با حضور خود در کنار مردم امنیت و آرامش آن‌ها را تأمین می‌کند.

وی تاکید کرد: الحمدلله هیچ خطری مرزهای شمال غرب کشور را تهدید نمی‌کند و با افزایش روزافزون قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح، آمادگی حفاظت و صیانت از مردم عزیز و مرزهای کشورمان را در حد بسیار خوبی به‌دست آورده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، اظهار داشت: ما با هر دو کشور همسایه مشترکات زیادی داریم و توصیه ما به هر دو کشور احترام به قوانین بین‌المللی، حفظ مرزهای بین‌المللی و حل و فصل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره است.