آمریکایی های لاتین تبار که نقش مهمی را در جلب حمایت از نامزدهای انتخاباتی داشته اند اکنون با مشخص شدن نتایج و پیروزی بایدن خواستار سهم در کابینه و دولت جدید آمریکا هستند.

سهم خواهی لاتین‌تبارها در کابینه بایدن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت گروه پیشتاز لاتین تبار اعلام کرد که جو بایدن نماینده منتخب مردم باید دستکم ۵ هسپانیک تبار را در کابینه خودمنصوب کند و با این انتصاب تنوع در ائتلافی را که موضع وی را در انتخابات هفته گذشته تقویت کرد، تایید کند.

درخواست انجمن ملی مقامات منتخب و منتصب لاتین تبار اولین نشانه قابل توجه در نزاع بین گروه های مختلف ائتلاف دموکرات ها بر سر این موضوع است که چه کسی مناصب قدرت را در دولت جدید در اختیار خواهد داشت.

ریکاردو لارا رئیس این انجمن گفت، به غیر از پست های کابینه، این گروه خواستار سهم هسپانیک تبارها در بیش از ۴ هزار انتصاب سیاسی در دولت بایدن است. با توجه به وضعیت اقتصادی و همه گیری کرونا و دیگر نیازهای اساسی، این گروه از جامعه آمریکا نیاز دارد صدایی قوی در دولت و کابینه داشته باشد.

وی افزود: یکی از روش های اصلی در تحقق چنین هدفی انتصاب دستکم ۵ لاتین تبار در مناصب کابینه و دستکم ۲۹ درصد از سهم مناصب دولتی است.

بایدن نامزد پیروز انتخابات طرح های دوران انتقالی را دنبال می کند و این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی نتایج را در برخی از ایالت های کلیدی به چالش کشیده است.

فعالان لیبرال بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا فردی را از جناح چپ افراطی برای پست های اقتصادی ارشد همچون وزارت کار یا خزانه داری منصوب کند.

هسپانیک تبارها می گویند بعد از این در دولت های قبلی آمریکا از احراز پست های کلیدی محروم شدند به طور ویژه دچار مشکل شده اند.

رئیس انجمن لاتین تبارها در نامه ای به بایدن از او خواسته است کمتر از پنج نفر از لاتین تبارها را در مناصب کلیدی منصوب نکند.

بالاترین رکورد انتصاب لاتین تبارها در دوره دوم دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود که چهارنفر از این جمعیت در کابینه منصوب شدند.

دولت ۱۵ دپارتمان در سطح کابینه و شش سازمان دیگر دارد که در سطح کابینه قلمداد می شوند.

لاتین تبارها ۱۸.۵ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد هر چند که سهم کمتری در بین رای دهندگان آمریکا دارند. جمعیت سیاه پوستان کمتر است و فقط ۱۳.۴ سیاه پوست یا اصالتا سیاه پوست هستند.

آمریکایی‌های لاتین تبار به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌ها در انتخابات سال‌های اخیر توجه کاندیداهای دو حزب جمهوریخواه قرمز و دموکرات آبی را به آراء خود جلب کرده‌اند.  رای آنها در ایالات کلیدی مانند فلوریدا بسیار تعیین‌کننده است.

نتایج آخرین نظرسنجی ها قبل از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان در آمریکا) نشان داد محبوبیت جو بایدن نامزد دموکرات های آمریکا نزد لاتین تبارهای این کشور با اختلاف زیاد از دونالد ترامپ بیشتر است.

در نظرسنجی ها مهم ترین دغدغه لاتین تبارهای آمریکا برای رای دادن به نامزد ریاست جمهوری انتخابات ۱۳ آبان، مدیریت و مهار شیوع کرونا در کشور، تبعات اقتصادی ناشی از آن و مساله نژادپرستی ذکر و عنوان شد بیشتر لاتین تبارها معتقدند ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه ها داشته است.