ظریف به عنوان علمدار صلح و دوستی در کشور ما شناخته شده و کسی است که زحمات زیادی کشیده تا برجام را به کرسی بنشاند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جهان نیوز: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که بعد از ردصلاحیت به لطف نوبخت، عهده دار ریاست سازمان نقشه برداری کشور شد، در ادامه ذوق زدگی اصلاح طلبان از پیروزی بایدن، به مداحی ویژه‌ای از ظریف پرداخته که به عقیده اصلاح طلبان بهترین گزینه برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم است. جعفرزاده ضمن تعریف از ظریف، برجام را موضوعی نامیده که حداقل صدسال بعد تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد. البته که جعفرزاده بیراه نگفته چرا که قطعا برجام یک عبرت تاریخی است و آیندگان خواهند پرسید که چگونه یک سند پرنقص و خسارت بار با ضمانت اجرای امضای جان کری به ملت ایران تحمیل شد و مسئولان وقت، تعهدات ایران را داوطلبانه انجام دادند و طرف مقابل بدون پرداخت کمترین هزینه ای از ایفای تعهداتش سرباز زد.

همچنین جعفرزاده در حالی به سراغ کاندیداتوری ظریف رفته که در تیرماه امسال گفته بود: «من در شرایط فعلی کشور دو کاندیدایی که واقعا بتوانند مشکل کشور را تا حدی حل کرده و شرایط را به یک نقطه مناسبی برسانند، می‌شناسم و آن دو نفر هم آقای لاریجانی و آقای جهانگیری هستند».

همان طور که پیش تر گفته شد برجام، بایدن، رفع تحریم و ... همگی بهانه هایی برای ادامه حضور اصلاح طلبان و اعتدالیون در راس قدرت هستند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات جعفرزاده را در ادامه خواهید خواند:

*رفتارهای ترامپ موجب سرکوب جریان اصلاح طلبی در ایران شد و به بیانی دیگر بهانه به دست کسانی داده شد که حتی یک بار هم برجام را نخوانده بودند.

 

*اما با آمدن جو بایدن دموکرات، امیدها، ناامید شده و تصور بر این است که با فضاسازی و یک سری رفتارهای کودکانه، کماکان اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی را در داخل کشور مورد هجمه قرار دهند.

*مردم از تنش نفرت دارند و بزرگترین مشکل کشور را وجود تنش بین ایران و همسایگان می دانند از این رو این مسئله، عاملی شده که ما در جایی قرار داریم که مردم ناراحت و تحت فشارند. 

*ظریف به عنوان علمدار صلح و دوستی در کشور ما شناخته شده و کسی است که زحمات زیادی کشیده تا برجام را به کرسی بنشاند؛ برجامی که تاریخ حداقل یک قرن دیگر در مورد آن قضاوت خواهد کرد و در نهایت مشخص خواهد شد که برجام چه بود اما هجمه به ظریف نشان از یک بداخلاقی، نه حتی سیاسی کاری است، چرا که سیاست تا این اندازه کثیف نیست بلکه یک بداخلاقی فردی از سوی برخی تریبون داران است که اینها به ظریف حمله و فحاشی، می کنند.

*مشاوران بایدن گفته اند که او برنامه بازگشت به برجام را دارد از این رو برجام یعنی ظریف. بنابراین اگر ظریف تصمیم بگیرد در انتخابات سال آینده کاندیدا شود و اگر آمدن بایدن قطعی شود و بازگشت به برجام مطرح شود، شاهد خواهیم بود که با این همه بی انصافی که در قبال توافق برجام شد، اکثریت مردم به ظریف رأی بالایی خواهند داد.

*ظریف با ظرافت کار بسیار بزرگی انجام داد که در تاریخ این کشور و چه بسا تاریخ دنیا ثبت خواهد شد و ظریف هم با این کارها، خراب نمی شود؛ در واقع بعدها آنهایی که انرژی می گذارند تا او را تخریب کنند خودشان در کجای تاریخ خواهند بود.