قائم مقام حزب اتحاد ملت تاکید کرد: متاسفانه به‌نظر می‌رسد تنها دغدغه دلواپسان، انتخابات ۱۴۰۰ و حذف رقیب سیاسی است. تا جایی که ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند و حتی پیگیر موضوع تقلب و بازگشت ترامپ نیز هستند.

آذر منصوری: برخی می‌ترسند لغو تحریم‌‌ها به برگ برنده‌ دولت تبدیل شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آذر منصوری درخصوص حملاتی که از سوی برخی گروه‌ها علیه دولت و برجام چه قبل و چه بعد از انتخابات آمریکا صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه عده‌ای همان رفتاری را با پروژه رفع تحریم‌ها که از حقوق اولیه مردم ایران است در پیش گرفته‌اند، که با برجام داشتند. به عبارت دیگر همانطور که برجام را رقیب سیاسی خود دیدند و در نهایت در مجلس آن را آتش زدند، همان نوع مواجهه را با پروژه رفع تحریم‌ها در دستور کار دارند که مبادا این مساله به برگ برنده‌ای در دست دولت تبدیل شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل متاسفانه هم پیش از انتخابات آمریکا و هم پس از شکست ترامپ در این انتخابات به گونه‌ای رفتار کردند و می‌کنند که هر ناظر بیرونی فکر می‌کند، این‌ها از شکست ترامپ ناراحتند. این در حالی است که تحریم‌ از معیشت مردم گرفته تا سلامت آن‌ها را بخصوص در بحران کرونا تحت تاثیر خود قرار داده است.

منصوری در ادامه اظهار داشت: در واقع اگر رضایت مردم و کاهش فشار بر زندگی آن‌ها ملاک باشد، باید به موضوع رفع تحریم‌ها به عنوان یک پروژه ملی نگاه شود و حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی‌گردد و تحریم‌ها را رفع می‌کند، همه جریان‌های سیاسی فارغ از وابستگی‌های جناحی و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌ها باشد.

وی افزود: به طور مسلم هر اندازه که اجماع وسیع‌تری در فضای داخلی کشور حول پروژه رفع تحریم‌ها شکل گیرد، دستگاه دیپلماسی با قدرت بیشتری قادر به پیگیری مساله خواهد بود و در فاصله زمانی کمتری این حق اعاده خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب این مساله (رفع تحریم‌ها) را یکی از عوامل حساسیت و توجه مردم به انتخابات آمریکا عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه به‌نطر می‌رسد تنها دغدغه دلواپسان،  انتخابات ۱۴۰۰ و حذف رقیب سیاسی است. تا جایی که ترامپ را بر بایدن ترجیح می‌دهند و حتی پیگیر موضوع تقلب و بازگشت ترامپ هم هستند.

وی افزود: در هر حال اگر از فرصت به وجود آمده در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه استفاده نشود، نه‌تنها تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد، بلکه بیشترین تاثیر تداوم این وضعیت، واگرایی مردم خواهد بود، مردمی که برایشان این جناح و آن جناح هم تفاوتی نمی‌کند. این رویگردانی از کل حاکمیت و مجموعه جریان‌های سیاسی داخل کشور است و ناگفته پیداست که انباشت نارصایتی‌ها چه نتایجی درپی خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: آن‌هایی که باعث شدند پرونده ایران به شورای امنیت برود، همان گروهی هستند که مانع از تصویب FATF شدند و حاضر هستند به قیمت فشار بیشتر بر زندگی مردم، موفق به حذف رقیب خود شوند. در واقع باید گفت نان این عده در تداوم وضعیت نه جنگ و نه مذاکره است، در حالیکه این وضعیت دیگر امکان ادامه ندارد.