محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره بازی خطرناک با امنیت ملی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی و اطرافیانش، ظرف یک هفته اخیر، دو پیام غلط دادند. آنها با تاکید بر این که اسرائیل، بانی ترور شهید فخری زاده است، ادعا کردند این ترور برای بر هم زدن مذاکرات محتمل با دولت بعدی آمریکا بوده و ما با گرفتن انتقام، در تله اسرائیل و ترامپ نمی افتیم(!)

دو پیام غلط از ایران به آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پیغام خطرناکی که به جنایتکاران صهیونیست داده شد، این بود که جنایت شان بی هزینه خواهد ماند و مجازات نخواهند شد! بدتر از این نمی شد رژیم تروریست اسرائیل را تشویق، و به جنایت جدید تحریک کرد.

یک هفته از ترور"پدر برنامه هسته ای" و مدیر برجسته دفاعی ایران می گذرد و در این مدت، بایدن و تیمش کمترین اعتراضی نکرده اند. و حال آن که اگر گزاره تیم روحانی درباره اشتیاق دموکرات ها به مذاکره با ایران درست بود، آنها باید اقدام صهیونیست ها (یا دست کم، خود جنایت) را محکوم می‌کردند.

واقعیت این است که بایدن، عجله ای برای بازگشت به برجام ندارد؛ چه این که روحانی را فاقد کمترین خط قرمز می بیند و کسی که این چنین فاقد پرستیژ باشد، هر زمان و هر جا که لازم باشد، می شود پای مذاکره آورد و خواسته خود را دیکته کرد.

قطعا مذاکره مجدد، به خاطر لگدمال شدن برجام و ترور شهیدان سلینانی و فخری زاده متنفی است. اما اگر بر فرض محال، نظام بنای بر مذاکره دوباره را هم داشت، ارسال کنندگان روزانه پالس "مذاکره به هر قیمت"، در واقع مذاکره را تهی از معنا و محتوا کرده، و دریچه تهدید را به روی کشور گشوده اند.

تعمد به جدا کردن حساب دموکرات ها از ترامپ و اسرائیل در ماجرای اخیر، در حالی است که ترور چهار دانشمند و فعال هسته ای کشورمان (شهیدان علی محمدی، شهریاری، احمدی روشن و رضایی نژاد) در دولت دموکرات ها انجام شد و بایدن، معاون اوباما بود.

بایدن به تصریح خودش، به شدت صهیونیست است، چنان که گفته؛ اگر اسرائیل نبود، باید هزینه می پرداختیم و آن را تاسیس می کردیم. بایدن و بنامین نتانیاهو، همان تیم "B" هستند که ظریف ادعایش را داشت. بایدن با نتانیاهو هماهنگ می کند، نه با روحانی . در مذاکرات برجام، دموکرات ها قبل و بعد از هر مذاکره با تل آویو هماهنگ می کردند.

اتفاق مشکوک دیگر، اصرار روحانی و ظریف و آشنا بر جناحی کردنِ موضوع مرتبط با امنیت ملی است. آنها در حالی که توپ در زمین دشمن است، مطالبه "مجازات تروریست ها" یا "توازن در اجرای برجام" را به رقابت های سیاسی و انتخابات نسبت می دهند. بنابراین غرب را از موضع اتهام، به موضع طلبکاری می کشانند!

همه این‌ها، سر جای خود محفوظ. اما دشمن، باهوش تر از آن است که تصور کند نظام هم به اندازه برخی افراد سیاست زده، منفعل است. متهمان جنایت، یقین دارند به واسطه دستان قدرتمند نظام در منطقه، مجازات پشیمان کننده ای خواهند دید.