یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مجموع انتخابات 1400 متأثر از سرنوشت برجام است و اگر بایدن به سرعت به برجام برگردد، تحریم‌ها رفع شود و گشایش اقتصادی در ایران به وجود آید حتما بر روند سیاسی اصلاح‌طلبان تأثیر خواهد داشت.

فعال اصلاح‌طلب: انتخابات ۱۴۰۰ متأثر از سرنوشت برجام است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آرام‌آرام به انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 نزدیک می‌شویم و جریان‌های سیاسی هم خطوط انتخاباتی خود را بیش از پیش معلوم می‌کنند؛ در این بین اصلاح‌طلبان اخیرا با ایجاد مجمعی اجماع‌ساز که قرار است نقش پیشین شورای عالی سیاست‌گذاری را ایفا کنند می‌خواهند به وحدت انتخاباتی دست یابند.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «نامه‌نیوز» گفت: «همه طیف‌های سیاسی با توجه به مدت اندکی که به انتخابات باقی مانده است، تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ گرچه هرگونه فعالیت در شرایط کنونی تحت تأثیر کروناست و طبیعتا نسبت به دوره‌های قبل کنش انتخاباتی محدودتر شده است. علاوه بر اصلاح‌طلبان، اصولگرایان هم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و اصلاح‌طلبان منتظرند و ارزیابی می‌کنند که چه اتفاقاتی در راه است».

او ادامه داد: «طبیعتا احیای برجام، رفع تحریم‌ها و به تبع این‌ها مواهب اقتصادی که برای کشور به ارمغان می‌آید می‌تواند بر روند انتخابات تأثیر بگذارد و اصلاح‌طلبان با امید بیشتری به فعالیت انتخاباتی خود بپردازند. در مجموع انتخابات 1400 متأثر از سرنوشت برجام است و اگر بایدن به سرعت به برجام برگردد، تحریم‌ها رفع شود و گشایش اقتصادی در ایران به وجود آید حتما بر روند سیاسی اصلاح‌طلبان تأثیر خواهد داشت».

این فعال سیاسی اظهار کرد: «دستاوردهای احتمالی دیپلماتیک در چندماه پیش رو می‌تواند جایگاه نیروهای اعتدالی و اصلاح‌طلبان را ارتقا بخشد و مردم آثار واقعی برجام را احساس کنند. نیروهای تندرو از احیای برجام احساس خطر می‌کنند و از زمانی که جو بایدن برنده انتخابات آمریکا شده‌ است دچار دستپاچگی شده‌اند».

قنبری در پایان درباره نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات گفت: «در سطوح عالی جبهه اصلاحات درباره شیوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بحث‌های جدی در میان است؛ اینکه آیا باید با سیاست ائتلافی وارد میدان شد یا از نامزد اصلاح‌طلب حمایت کرد اما همه این‌ها درحالی است که تردیدی نیست که جبهه اصلاحات در نهایت با یک سیاست واحد وارد میدان می‌شود».