خبرگزاری آلمانی د . پ . آ ضمن اعلام خبر نشست مجازی امروز(دوشنبه) وزیران امور خارجه کشورهای باقی مانده در برجام، محور اصلی این نشست را تلاش برای حفظ این توافق اعلام کرد.

محور نشست وزیران خارجه کشورهای عضو برجام اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش د پ  آ وزیران امور خارجه کشورهای باقی مانده در برجام شامل ایران، روسیه ، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه روز دوشنبه نشستی آنلاین برای بررسی راه های حفظ این توافق برگزار می کنند.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود نشست غیررسمی وزاری امور خارجه دولت‌های عضو برجام در تاریخ اول دی ۱۳۹۹ به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

خبرگزاری د.پ.آ. با اعلام این خبر نوشت: گفت و گوها در نشست امروز حول محور برنامه هسته ای ایران است. 

این رسانه آلمانی نوشت تغییر قدرت در ایالات متحده می تواند به حفظ برجام کمک کند.

د پ آ نوشت که ایران تأکید کرده است در صورت بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها تعهدات خود را از سر می گیرد، اما هیچ گونه تغییری را در این توافق هسته ای نخواهد پذیرفت.

در هفدهمین نشست کمیسیون برجام در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه که چند روز پیش به صورت وبیناری برگزار شد، کشورهای عضو به طور مفصل درخصوص اجرای عملی توافق‌های سال ۲۰۱۵ (برجام) با توجه به چالش اصلی کارشکنی آمریکا در راه اجرای کامل توافق هسته‌ای، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

پارلمان اروپا اواخر هفته پیش از کمیسیون اروپا خواست تا برای حفاظت از منافع تجاری این قاره در برابر تحریم‌هایی «که به طور قابل توجهی حاکمیت سرزمینی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نقض می‌کند»، راه حل‌هایی ارائه دهد.