سخنگوی وزارت خارجه چین، ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقش پکن در حملات سایبری اخیر به سازمانهای دولتی آمریکا را «مضحک» توصیف کرد.

پکن: ادعاهای ترامپ مثل همیشه «مضحک» است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه)، ادعاهای «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص نقش چین در حملات سایبری اخیر به سازمانهای مهم دولتی آمریکا را «مضحک» خواند.

روزنامه «هندوستان تایمز» در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که ادعاهای اخیر ترامپ علیه پکن «جدی نیست و مضحک است» و با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده است.

وی در این خصوص گفت: «اتهاماتی که ایالات متحده علیه چین مطرح کرده است مثل همیشه مضحک بوده و با انگیزه‌های سیاسی همراه بوده است».

این دیپلمات چینی توضیح داد: «ایالات متحده موضوعات امنیت سایبری را سیاسی کرده است و به طور مداوم با هدف تخریب وجهه چین و گمراه کردن جامعه بین‌الملل بدون شواهد قطعی اطلاعات دروغین پخش می‌کند».

ترامپ روز شنبه هفته جاری در صفحه توییتر خود چین را مقصر اصلی حملات سایبری اخیر در آمریکا دانست و نوشت: «(موضوع) هک سایبری در رسانه‌های جعلی بسیار بزرگتر از (آن چیزی است که در) واقعیت است. من به طور کامل در جریان قرار گرفتم و همه چیز به خوبی تحت کنترل است. زمانی که هر چیزی اتفاق بیفتد، شعار اول روسیه،‌ روسیه، روسیه است. چون رسانه‌ به دلایل عمده مالی‌از بحث درباره احتمال اینکه ممکن است چین باشد (این ممکن است) هراسان است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت که همه‌چیز تحت کنترل بوده و رسانه‌ها درباره این حمله سایبری اغراق کرده‌اند.

در روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی گزارش‌های زیادی درباره نفوذ هکرها به سازمان های دولتی در آمریکا با استفاده از نرم افزار شرکت «سولار ویندس» مستقر در تگزاس منتشر کردند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، هکرها به چندین وزارتخانه و نهاد فدرال از قبیل «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نفوذ کرده‌اند. سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

آمریکا مدعی است که هکرهای روس پشت پرده این حملات سایبری به سازمانهای دولتی ایالات متحده بوده که البته مسکو تمامی این ادعاها را رد کرده است.