یکی از مصالح ضروری در ساختمان سازی تیرآهن است. پروفیل تیر برای ستون و سقف سازه های اسکلت آهنی به کار می رود. مسائلی نظیر عوامل اقتصادی، زیر بنا، شرایط اجرا، آب ‌و هوا، کیفیت اجرا، عوامل فنی سازه‌ای و همچنین درخواست کارفرما از جمله دلایلی است که ساختمان را آهنی یا بتنی اجرا می کنند.

قیمت تیر آهن و میلگرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

خوشبختانه تیرآهن در همه ی سایزهای 12 تا 30 در کشورمان با روش Hot Rolling تولید می شود.

 

تیرآهن شبکه

یکی از محصولات جانبی این پروفیل تیرهای شبکه شده است که اصطلاحا به آن تیرآهن لانه زنبوری نیز گفته می شود. بدین منظور جان تیرآهن را شش ضلعی و در مواردی دایره ای خالی کرده تا سازه گشتاور خمشی بیشتری را تحمل کند. همیشه عدم کیفیت جوش و برشکاری غیر استاندارد در کارگاه های بدون نظارت، از مشکلات تیر شبکه شده محسوب می شود. شبکه کردن با پرداخت اجرت انجام می شود که هزینه آن روی محصول محاسبه می گردد.

 

قوطی ستونی

پروفیل های مربعی سایز بزرگ به دلیل استحکام مناسب در کنار تیرآهن استفاده می گردد که به آن اصطلاحا پروفیل ستونی گفته می شود. قیمت قوطی ستونی نیز با توجه به وزن آن محاسبه و عرضه می گردد. سوله سازی، ساخت کارگاه و انبار و ملزومات فلزی از مصادیق استفاده ستونی می باشد. ستونی از سایز 140×140 تا 400×400 موجود است.

 

قیمت تیرآهن در سال 99 دو برابر سال 98 !

دی ماه سال 1398 تیرآهن سایز 18 ذوبی با قیمت 1 میلیون و 300 تومان به فروش میرسید و الان در ابتدای دی ماه 99 با قیمت 3 میلیون تومان معامله می شود. در همین بازه تیرآهن سایز 20 شرکت فایکو با قیمت 1 میلیون و 400 تومانی در سال 98 و رشد دو برابری، با قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود.

به نظر می رسد افزایش عرضه در بازار، حذف واسطه ها و همچنین فروش به مصرف کننده نهایی می تواند در کنترل غیر منطقی قیمت تیرآهن تاثیر به سزایی داشته باشد.

2

عوامل تاثیر گذار در قیمت آهن

مولفه های مختلفی در تعیین نرخ تیرآهن تاثیرگذار است. نرخ ارز اولین عامل برای تعیین قیمت مقاطع فولادی است است. جهش سه برابری قیمت ارز طی یک سال گذشته در بازار سبب شده قیمت آن نیز به دنبال این افزاش سیر صعودی داشته باشد. بار روانی حاصل از گرانی دلار نیز یکی از دلایل خرید های کاذب برای جا نماندن از قیمت ها است.

بورس نیز یکی از مشکلاتی بوده است که در چند ماه گذشته بازار با معضلات آن دست و پنجه نرم کرده  است. برای حل مشکل بورس و کنترل قیمت ها میبایست مقاطع فولادی به قیمت منطقی عرضه گردد و سپس شمش، به نسبت قیمت محصولات فروش ‌رفته در بورس کالا به عرضه‌کنندگان محصولات نهایی تحویل شود. البته دامنه مشکلات عرضه بورسی به قیمت میلگرد نیز رسیده است که برای مهار آن می بایست به میزانی که میلگرد در بورس عرضه می‌شود، روز بعد شمش آن تحویل داده شود.

 بهم خوردن عرضه و تقاضا آن روی دیگر پازل قیمت ها بوده است. اغلب تولید کنندگان به بهانه حمایت از تولید و صادرات به منظور ارز آوری، مقاطع فولادی را قطره چکانی وارد بازار کردند که این اقدام سبب بالا رفتن یکباره قیمت ها گردید.

 

قیمت تیرآهن و میلگرد در زمستان 99

سیر تغییرات قیمتی در مقاطع فولادی آنقدر سریع و پیچیده است که اغلب تحلیل گران از پیش بینی دقیق آن عاجز هستند. به نظر می رسد 3 ماهه انتهایی سال 99 قیمت ها همچنین صعودی باشد. هرچند با ورود سامانه بارشی بارگیری و ارسال با مشکلاتی همراه خواهد شد. خریداران به دلیل تورم سالیانه به دنبال تهیه صورت های خود قبل از سال جدید هستند تا به افزایش قیمت در سال بعدی برخورد نکنند. قطعا افزایش حجم خرید در بازه زمانی کوتاه سبب بهم خورده عرضه و تقاضا خواهد شد که یکی از عوامل افزایش قیمت می باشد. به نظر می رسد بهمن و اسفند ماه 99 قیمت ها در اوج خود باشند.

 

خرید تیرآهن

اگر نیاز به استعلام قیمت هر نوع مقاطع فولادی نظیر میلگرد، ورق، نبشی و ناودانی و تیرآهن دارید، می توانید با مجموعه نگین فولاد السا با شماره 02144448200 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش این مجموعه مصمم هستند تا با اعلام قیمت رقابتی نازلترین خرید را برای شما به ارمغان آورند. ارسال بار به تمامی نقاط کشور با بهترین تعرفه و ارائه فاکتور رسمی از دیگر مزایای خرید این شرکت است.