برنا/ یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اساسا بحث مذاکره دست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست بلکه اگر نظام اراده مذاکره داشته باشد آن را دنبال می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد نعیمی‌پور»، عضو حزب اتحاد ملت، در پاسخ به این سوال که اساسا چرا برخی اصولگرایان همواره نگران هستند مذاکره دیگری قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ بدهد، گفت: دست و پا زدن‌های اصولگرایان در این زمینه به خاطر هوادارانشان است چراکه به آنها در مورد مذاکره و برجام دروغ گفتند. اساسا بحث مذاکره دست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست بلکه  اگر نظام اراده مذاکره داشته باشد آن را دنبال می‌کند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این موضوع کاملا به نظام مربوط است از نظر بنده نیز نظام، تصمیم خود را گرفته و این عشوه‌ها و ناز و اداهای سیاسی به نوعی یک خودشیرینی شخصی است بقیه آن هم نه دوگانه سازی است نه چیز دیگر. 

نعیمی پور عنوان کرد: مذاکرات و برجام یقینا با نظر نظام بوده و ادامه آن هم بدین گونه خواهد بود. به بیانی دیگر نظام علیه برجام اقدامی نکرد بلکه طرف آمریکایی ما، یک فرد لجوج و کوته‌بین بود که برجام را دچار خدشه کرد وگرنه نظام تصمیم خود را گرفته بود در حال حاضر هم از نظر من، نظام تصمیم خود را گرفته است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: زمان مذاکره هم به اصولگرایان بستگی ندارد چراکه بحث دولت و سیاست داخلی نیست بلکه یک موضوع مهم بین‌المللی است که بر همه امورات کشور تاثیرگذار است و بر مبنای آنها تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. حال این که این دولت مذاکره کند یا دولت دیگری، بخشی از ندانستن‌ها و عشوه‌گری‌های سیاسی است. 

نماینده پیشین مجلس در این باره که اصولگرایان به دنبال مذاکره در سال ۱۴۰۰ هستند، تصریح کرد: اصلا مسئله مذاکره به زمان بستگی ندارد در واقع نه به اصولگرایان و نه به اصلاح‌طلبان هم ارتباطی ندارد در واقع به این مسئله بستگی دارد اگر جو بایدن روی کار بیاید  و مقدماتی را فراهم کند، همان زمان صحبت‌ها درباره مذاکره آغاز می‌شود. البته این کار مقدماتی دارد که بخش اول آن ممکن است غیرعلنی باشد و پس از آن است که به جریان می‌افتد. اراده کنونی نظام جمهوری اسلامی و اراده دولت آمریکا در این جا موثر است. سایر سخنرانی‌هایی که در این باره صورت می‌گیرد در حد همان سخنرانی است.