به نظر می رسد از بین راه های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ شهروندی، بهترین راه خرید ملک در این کشور است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

راه های مختلفی برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارند. برخی از مهم‌ ترین این راه ها عبارتند از‌:

  • پنج سال کار کردن در ترکیه به شرط پرداخت کامل بیمه و مالیات

  • خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار
  • ثبت شرکت در ترکیه و گذشت پنج سال از فعالیت آن
  • سرمایه گذاری به مبلغ 500 هزار دلار به مدت سه سال در بانک های ترکیه
  • ازدواج با شهروند ترکیه ای

این پنج روش که در بالا گفته شد به عنوان اصلی ترین راه ها برای دریافت پاسپورت ترکیه به حساب می آیند. برخی از آن ها از جنس سرمایه گذاری است و برخی دیگر از جنس فعالیت اقتصادی. یک مورد هم مربوط به بحث ازدواج با شهروند ترکیه ای است که البته بر خلاف ظاهر ساده آن نسبت به بقیه راه ها، دولت ترکیه قوانین سختگیرانه ای برای جلوگیری از تقلب در این زمینه وضع کرده است.

دریافت پاسپورت ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک یا سرمایه گذاری در بانک

در بین دو مورد سرمایه گذاری در بانک و بهترین قیمت خرید ملک در ترکیه باید بحث شود تا معین شود که کدام یک از آن ها سودآوری بیشتری دارد. مبلغ سرمایه گذاری در بانک های ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه دو برابر مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک است. به علاوه شما باید به مدت سه سال پول خود را در بانک ترکیه ای قرار دهید بدون این که به آن دست بزنید. به این ترتیب به مدت سه سال پول تان در اختیار بانک باقی می ماند و یک سود ناچیز بانکی به آن تعلق می گیرد که در مقابل حجم سرمایه گذاری شما و سایر راه هایی که به کمک این پول می توانید از آن ها کسب درآمد کنید، ناچیز به حساب می آید.

اما در مقابل گزینه سرمایه گذاری در ملک پیش روی شما است. خرید ملک از جهات مختلفی گزینه بسیار مناسب تری به نظر می رسد. شما برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک نیاز به خرید یک یا چند ملک با ارزش 250000 دلار دارید. این مبلغ نصف هزینه لازم برای سرمایه گذاری در بانک است. از جهت دیگر شما اگر قصد اقامت در ترکیه را داشته باشید، حتما نیاز به یک محل سکونت دارید. چه بهتر از این که هم یک خانه برای خودتان بخرید و هم شهروندی ترکیه را اخذ کنید. از طرف دیگر،‌ سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات ترکیه، سودآور نیز است. البته باید نگاه بلند مدت به این سرمایه گذاری داشته باشید. چرا که ممکن است در کوتاه مدت نوسانات جزئی در بازار مشاهده شود.

خرید ملک در ترکیه

بازار ملک ترکیه از این جهت دارای روند رو به رشد است که مدت زیادی از ورود این بازار به عرصه بین المللی نمی گذرد. حدود یک دهه است که ترکیه درهای خود را به روی سرمایه گذاران گشوده است و از راه های مختلف به دنبال جذب سرمایه است. یکی از اصلی ترین استراتژی های دولت ترکیه برای جذب سرمایه ، بازار ملک این کشور است. به این ترتیب با ارائه آپشن های جذاب به سرمایه گذاران خارجی توانسته اند سرمایه بسیار خوبی را در این سال ها جذب کنند. البته سرعت رشد بازار املاک ترکیه در سال های اخیر بالا بوده است و به نظر می رسد در بلندمدت این بازار نیز اشباع خواهد شد. اما به هر ترتیب سرمایه گذاری در بازار املاک ترکیه از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی دیگر سودآورتر است. همین تقاضای بالای سرمایه گذاری در ترکیه یک عامل محرک برای افزایش قیمت ملک در این کشور است.

یک نکته دیگر که کار سرمایه گذاری در ترکیه را جذاب و سودآور می کند، بحث تعداد زیاد خارجی هایی است که در این کشور ساکن هستند. شما اگر قصد اقامت در ترکیه را نداشته باشید و صرفا بخواهید با خرید ملک سرمایه گذاری کنید، نیاز به یک بازار مصرف گسترده دارید که بتوانید ملک خود را با قیمت مناسب اجاره دهید. اگر ملک خود را در شهرهای پرجمعیت و در نزدیکی مراکزی نظیر دانشگاه ها تهیه کنید ،‌ به دلیل اینکه دانشجویان خارجی زیادی در آنجا وجود دارند، به راحتی می توانید ملک خود را اجاره دهید و از این طریق نیز درآمدی کسب کنید.

لذا به نظر می رسد از بین راه های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ شهروندی، بهترین راه خرید ملک در این کشور است.

سرمایه گذاری در ترکیه

مراحل اخذ شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری در ملک

برای خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250000 دلار در این کشور به منظور اخذ شهروندی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله اول : باید شماره ثبت نام مالیاتی دریافت کنید . این شماره را می توانید از تمامی اداره های مالیاتی در این کشور بگیرید. برای گرفتن آن نیاز به پاسپورت معتبر و چند قطعه عکس دارید.
  • مرحله دوم : باید در یک بانک ترکیه ای حساب باز کنید .
  • مرحله سوم : پیدا کردن ملک مورد نظرتان به ارزش 250000 دلار مرحله بعدی است . فرقی نمی کند که یک ملک تهیه کنید یا چند ملک . تنها چیزی که مهم است آن است که مجموع ارزش آن ها باید حداقل 250000 دلار باشد .
  • مرحله چهارم : باید پول خرید ملک را ابتدا به بانکی که در آن حساب باز کرده اید وارد کنید. سپس از آن جا اقدام به پرداخت هزینه خرید ملک نمایید.
  • مرحله پنجم : اخذ مدرک زبان مرحله بعدی است. شما برای اخذ شهروندی در ترکیه نیاز دارید تا بتوانید به صورت مقدماتی به زبان ترکیه ای صحبت کنید.
  • مرحله ششم : درخواست شهروندی و اقامت خود را باید در اداره مهاجرت ترکیه ثبت کنید.
  • مرحله هفتم : اگر مدارکتان را به موقع و کامل تحویل داده باشید ، می توانید ظرف مدت حداکثر شش ماه شهروندی ترکیه را اخذ نمایید.

اگر تصمیم تان را گرفته اید و می خواهید برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید ، یادتان باشد که نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید تا بتوانید همه امور را به درستی مدیریت کنید و پیش ببرید. ما در همراه استیت، تمام آن چیزی را که شما برای اخذ شهروندی و خرید ملک در ترکیه نیاز دارید به شما آموزش خواهیم داد. برای سرمایه گذاری در ترکیه همراه استیت در کنار شماست.