دیده‌بان ایران/ فداحسین مالکی با اشاره به توسعه مراودات تسلیحاتی ایران با سایر کشورها، گفت: ایران با روسیه و برخی همسایگان همکاری‌های تسلیحاتی دارد، مذاکرات با چین هم در این زمینه صورت گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی در خصوص همکاری‌های تسلیحاتی ایران و سایر کشورها، گفت: همانطور که وزیر دفاع پیش از این مطرح کرده است، ایران در شرایطی است که امکان توسعه صادرات تسلیحات به دیگر کشورها را دارد و از نظر پیچیدگی‌های تسلیحات نظامی رقابت نزدیکی با کشورهای فعال در این حوزه دارد، بسیاری از کشورها از جمله آمریکایی‌ها بر این موضوع و توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی ایران واقف هستند.

مالکی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت‌های تسلیحاتی حرف برای گفتن دارد، افزود: همانطور که ارتباطات ایران با سایر کشورها به ویژه همسایگان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی در حال گسترش است، در زمینه نظامی نیز این مراودات توسعه داده شده است.

مالکی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز نسبت به خریداری و صادرات به ویژه صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی همانطور که وزیر دفاع گفته است، اقدام می‌کند و در این زمینه پیش گام هستیم. همکاری‌های تسلیحاتی  ایران با کشورهایی چون روسیه و برخی دیگر کشورهای منطقه و همسایه در جریان است، مذاکراتی هم با چین صورت گرفته است.