بیژن مقدم گفت: ممکن است در انتخابات سال آینده این اتفاق رخ دهد که هر سه قوه دست نیروهای انقلاب بیفتد؛ به این معنی که اکنون آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه است، آقای قالیباف رئیس قوه مقننه و شاید رئیس قوه مجریه هم یک جوان انقلابی شود.

بیژن مقدم: هر سه قوه دست نیروهای انقلاب بیفتد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آرایش انتخاباتی اصولگرایان به نحوی است که مشاهده می‌کنیم در این دوره از انتخابات صرفا رأس‌ها نامشان مطرح می‌شود؛ به این معنی که به نوعی که گویی در انتخابات 1400 رقابت بین بزرگان خواهند بود. از سوی دیگر همچنان گمانه‌زنی‌ها بر سر نامزددن یا نشدن برخی از شخصیت‌ها وجود دارد.

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره آخرین کنشگری اصولگرایان به «نامه‌نیوز» گفت: «من تا کنون ندیده‌ام که شخصی به طور رسمی اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری کرده باشد و مشخصا نه آقای رئیسی و نه آقای قالیباف چیزی درباره این موضوع نگفته‌اند؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که اصولگرایان بر چه کسی به اجماع می‌رسند».

او درباره اینکه رئیسی به میدان می‌آید یا نه، اظهار کرد: «دو دیدگاه جدی درباره نامزد شدن یا نشدن او وجود دارد. برخی باور دارند آقای رئیسی باید در قوه بماند و راهی که آغاز کرده را به سرانجام برساند زیرا قوه قضائیه یکی مهم‌ترین دستگاه‌های تحت نظر رهبری است و از آنجایی که اکنون هم طرح تحول 5ساله نوشته است، آقای رئیسی بهتر است در قوه قضائیه بماند و وارد عرصه ریاست‌جمهوری نشود اما در مقابل برخی هم معتقدند که ورود او به انتخابات مسیر اجماع و وحدت را آسان‌تر می‌کند و باتوجه به رأی بالایی که در سال96 آورد احتمال پیروزی با وجود او بالا می‌رود. به هر حال این دو نگاه وجود دارد که تا کنون خبر رسمی مبنی بر آمدن یا نیامدن در انتخابات از سوی آقای رئیسی اعلام نشده است».

این فعال سیاسی باره انتخابات1400 افرود: «ممکن است در انتخابات سال آینده این اتفاق رخ دهد که هر سه قوه دست نیروهای انقلاب بیفتد؛ به این معنی که اکنون آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه است، آقای قالیباف رئیس قوه مقننه و شاید رئیس قوه مجریه هم یک فرد دیگر شود».

او در پایان گفت: «در مقابل هم اگر آقای رئیسی یا آقای قالیباف به صحنه بیایند این سازوکار تغییر می‌کند. آنچه در مقطع کنونی اهمیت دارد این است که اولا روحیه جهادی در دولت آینده حاکم باشد و ثانیا فردی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود که توانایی اداره کشور را با روحیه‌ای انقلابی داشته باشد».