فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا، با ادعای اینکه دولت جدید این کشور فرصتی برای بهبود روابط با ایران است، مدعی شد تهدیدهای ایران در منطقه هنوز ادامه دارد.

فرمانده سنتکام: روابط آمریکا و ایران در دوران فرصت قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فرانک کنِث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام»، ادعا کرد با تحلیف دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده، روابط واشنگتن و تهران در «برهه فرصت» قرار گرفته است.

مک‌کنزی شامگاه یکشنبه طی گفت‌وگو با خبرنگاران حین پرواز به منطقه غرب آسیا، با ادعای اینکه «جریان‌های تهدیدآمیز شدیدی» از سوی ایران در ماه‌های منتهی به پیروزی بایدن در انتخابات و تحلیف او وجود داشت، اما افزود: «هدف ما جلوگیری از جنگ بود».

به نوشته وبگاه «دیفنس وان»، وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «بر خلاف نگرانی‌های برخی تحلیلگران نظامی و امنیتی، نه تنها ایران در روزهای پایانی ترامپ به هیچ هدف آمریکایی در منطقه مستقیماََ حمله نکرد بلکه توانست به میزان زیادی بازیگران نیابتی خود در عراق و دیگر بخش‌های منطقه را مدیریت کند. البته همه آن گروه‌ها مستقیماََ تحت فرماندهی و دستور تهران نیستند».

فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه با بیان اینکه دولت جدید واشنگتن به دنبال بازنگری در سیاست‌های این کشور است، اظهار داشت: «به نظرم محاسبات سیاسی در ایران وجود دارد که می‌خواهند با دولت جدید ارتباط برقرار کرده تا ببیند اگر چیزی تغییر خواهد کرد».

بر اساس این گزارش، مک‌کنزی درباره بحران افغانستان نیز گفت تعداد نظامیان ناتو و دیگر کشورها از تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور کمتر است اما سنتکام هنوز دستور جدیدی در این رابطه دریافت نکرده است.

به نوشته دیفنس وان، وی ادامه داد: «برخی طرح‌های دولت ترامپ ادامه پیدا خواهد کرد. توافق‌های آبراهام که روابط دیپلماتیک و تجاری بین اسرائیل و برخی کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] را عادی‌سازی کرد، چیزی خوبی است که ایران را نگران کرده است».

این اولین سفر مک‌کنزی به منطقه غرب آسیا در دولت جدید آمریکا است تا دستور ترامپ مبنی بر افزوده شدن رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی به حوزه کاری سنتکام را اجرایی کند.

فرمانده سنتکام در این باره گفت: «این اقدام، روابط بین سنتکام و اسرائیل را رسمی می‌کند، البته تاثیر کمی بر عملیات‌های روزانه دارد اما فروش تسلیحات را تسهیل می‌کند».

پیش از این نیز، «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی، بر لزوم مباحثه و ارتباط دو طرف درباره ایران و توافق‌های سازش تاکید کردند.